A facebookos hirdetéseiért fizetett összegért cserébe várt látogatók alig 20 százalékát kapta meg a Limited Run, ezért utánajárt a dolgoknak. Kiderült: a hirdetésekre kattintók 80 százaléka mögött nem valódi felhasználó áll.
Először a webstatisztikai szolgáltatás hibájára gyanakodott a Limited Run kereskedési platform mögött álló cég, amikor azt tapasztalta, hogy a Facebook által kiszámlázott kattintások és a honlapjukra a facebookos hirdetésekből érkező látogatók között jelentős különbség van. Több "nagy cég" analitikai rendszerét is kipróbálták ezután, de az oldalukon tapasztalt kattintások mindegyik esetében a Facebook által kiszámlázott klikkek 15-20 százalékát tették ki.
A Limited Run megpróbált kapcsolatba lépni a Facebookkal, akiktől egyúttal a nevük megváltoztatását is kérték, hiszen a korábbi Limited Pressingről Limited Runra váltottak. A Facebook a névváltást viszont – állításuk szerint – csak akkor engedte volna, ha legalább 2000 dollárt elköltenek hirdetésre. Ezt viszont a 20-80 százalékos botos kattintási arány miatt nem szívesen tették volna meg, így a cég végül törli magát az oldalról.
Ezután saját mérési rendszert fejlesztettek, melynek adataiból kiderült: a közösségi szájt által kiszámlázott kattintások 80 százaléka esetében nem volt engedélyezve felhasználói oldalon a JavaScript, ezért nem tudták a statisztikák rendesen bemérni őket. A 80 százalék érdekessége, hogy a honlapjuk – és úgy általában más honlapok – valódi látogatói esetében 1-2 százalékra tehető azok aránya, akiknél nincs aktiválva a JavaScript. A mélyebb vizsgálat után a cég arra jutott, hogy a hirdetéseikre kattintók 80 százaléka automatizált bot (az általuk kattintott hirdetések költsége tehát kidobott pénz), nem pedig valódi felhasználó. Nem állítják, hogy a Facebook áll a csalás mögött, azt viszont igen, hogy bárki miatt is legyen, ebben a formában nem éri meg az oldalon hirdetni.
A Limited Run megpróbált kapcsolatba lépni a Facebookkal, akiktől egyúttal a nevük megváltoztatását is kérték, hiszen a korábbi Limited Pressingről Limited Runra váltottak. A Facebook a névváltást viszont – állításuk szerint – csak akkor engedte volna, ha legalább 2000 dollárt elköltenek hirdetésre. Ezt viszont a 20-80 százalékos botos kattintási arány miatt nem szívesen tették volna meg, így a cég végül törli magát az oldalról.