A Magyar Telekom döntése után a blue mobile szolgáltatásához cég hálózatát használó Lidl is nyilatkozott a telefonadó áthárításának ügyében.
Nem hárítja a július 1-jétől bevezetett távközlési adó terheit ügyfeleire a Lidl, azaz nem emelik meg a blue mobile szolgáltatás 33 forintos perc- és sms-díjakait, és más módon sem építik be megemelkedett költségeiket a szolgáltatás díjába.
A szolgáltatók egy része áthárítja ügyfeleire a telefonadót, más része egyelőre lenyeli. Az ügyben eddig a Magyar Telekom kommunikációja a legérdekesebb: bár a cég azt állítja, hogy nem hárítja át az adót, eközben két lépében mégis megemeli árait.
A Lidl idén február 1-től blue mobile néven indította útjára sajátmárkás mobilszolgáltatását. Grósz Jenő, a Lidl hazai igazgatóságának elnöke szerint a blue mobile magyarországi működése ezidáig beváltotta a hozzá fűzött reményeket, az értékesítés a kitűzött üzleti céloknak megfelelően halad.