2012. június. 21. 10:25
hvg.hu
Utolsó frissítés: 2012. június. 21. 09:14
Tech
A Kickstarter-projektek közel feléből nem lesz semmi
Felhasználónként néhány dollár, a teljes kezdeményezést nézve viszont több ezer veszik oda, amikor fuccsba megy egy-egy közösségi finanszírozással beindítani tervezett projekt.
Az amerikai Kickstarter lényege, hogy a közösségi finanszírozás, az úgynevezett crowdfunding eszközeivel segítse ötletes, de forráshiánnyal küszködő projektek megvalósítását. Az ötletgazda egy jó leírással és egy megnyerő (videó)bemutatóval előadja, hogy mit is szeretne megvalósítani, megírja, hogy mennyi pénz szükséges hozzá, a felhasználók pedig elkezdhetik összeadni rá az összeget. Egy projektbe néhány dollárral és komolyabb összegekkel is be lehet szállni, és általában a "befektetésnek" megfelelő ellenszolgáltatást kaphatunk az alkotótól, például egy darabot a legyártott termékből.
Az AppsBloggeren megjelent infografika szerint azonban sokan rosszul járnak, a megtámogatott projektek közel feléből ugyanis végül nem lesz semmi. A vizsgált 45 815 kezdeményezés 41 százaléka befuccsolt, miközben a felhasználók közel 215 millió dollárt adtak össze a projektekre. Érdekesség, hogy a végül sikeres projektek általában kevesebbe kerülnek (átlagosan 5487 dollárba), mint a süllyesztőben eltűnők (16 365 dollárba). A projektek legnagyobb része (75 százaléka) a tánc kategóriában sikeres, míg a játékok esetében csupán 43 százalékról beszélhetünk, technológiai kezdeményezéseknél pedig már csak 39 százalékos az arány, amit már csak a divat 33 százalékos sikermutatója múlik alul.
Az AppsBloggeren megjelent infografika szerint azonban sokan rosszul járnak, a megtámogatott projektek közel feléből ugyanis végül nem lesz semmi. A vizsgált 45 815 kezdeményezés 41 százaléka befuccsolt, miközben a felhasználók közel 215 millió dollárt adtak össze a projektekre. Érdekesség, hogy a végül sikeres projektek általában kevesebbe kerülnek (átlagosan 5487 dollárba), mint a süllyesztőben eltűnők (16 365 dollárba). A projektek legnagyobb része (75 százaléka) a tánc kategóriában sikeres, míg a játékok esetében csupán 43 százalékról beszélhetünk, technológiai kezdeményezéseknél pedig már csak 39 százalékos az arány, amit már csak a divat 33 százalékos sikermutatója múlik alul.