A Facebook első embere a tőzsédre menetel előtti roadshow keretében kétszáz befektető előtt ígérte meg, hogy mostantól a mobilon tartják a fókuszt.
Kevés rizikófaktort lehet említeni egy 900+ milliós aktív felhasználói bázisú, gyors mértékben növekvő közösségi oldalnál, de ahogy korábbi írásunkban felhívtuk rá a figyelmet, van pár dolog, ami a középtávú jövedelmezőséget érinti. Az egyik legfontosabb a mobilos felület, melyből, hiába használják egyre többen - a felhasználók több mint felénél ez az elsődleges platform -, jelenleg semmilyen bevételre nem tesz szert a Facebook.
A közösségi oldal idei legfontosabb céljairól beszélve Mark Zuckerberg befektetők előtt azt mondta: az idei legfontosabb dolog az, hogy fejlesszék a közösségi hálózat - egyébként sokat kritizált - mobilos alkalmazásait. A Reuters beszámolója szerint a Facebook-vezér úgy fogalmazott: a cég “éppen csak elindította” mobil appjait, a komolyabb fejlődés majd ezután következik.
A fejlesztés egyik része a reklámok elhelyezése lesz. A hirdetéseket az ígéretek szerint igyekeznek majd releváns szinten tartani, azaz a tevékenységünk és ismeretségi körünk tevékenysége alapján számunkra várhatóan fontos reklámokat láthatunk majd mobilon. A mobilos felületeken elhelyezett hirdetések formailag is illeszkednek majd a kisebb képernyőkhöz.