A legnagyobb közösségi oldal elkezdte a fizetős alkalmazások tesztelését, az alkalmazásboltjuk neve App Center lett.
A tavalyi f8 konferencián még úgy tűnt, hogy nem tervezi saját alkalmazásbolt megnyitását a Facebook, most éjszaka azonban bejelentették az App Centert, melyben a klasszikus webes felületre szánt alkalmazások mellett megtalálhatók lesznek a mobilwebre, iPhone-ra és Androidra szánt applikációk is.
Az App Center első körben olyan nevesebb programokkal indul, mint a Draw Something, a Pinterest, a Spotify, a Battle Pirates, a “videók Instagramja” jelzővel is illetett Viddy vagy például a Bubble Witch Saga. A Facebook ígérete szerint nem is adják sokkal alább, ahogy az induló alkalmazásboltok esetében lenni szokott, a minőséget hangsúlyozzák az elején még biztosan hiányzó mennyiség helyett.
Ez lesz a megjelenítés szempontja is: a Facebook által meghatározott minőségi követelmények mellett fontosak lesznek a jó visszajelzések is, az ilyet kapó alkalmazások felkerülnek az App Center oldalaira, míg a gyengébbek lekerülnek onnan.
A bekerülés formai feltétele, hogy az alkalmazás vagy a Facebook platformján fusson, vagy - androidos vagy iPhone-os app esetében - lehetőség legyen benne a facebookos fiókkal való belépésre.
A bevételei hirdetések megjelenítésén kívülről származó részét a közösségi játékokon belüli vásárlással szerző Facebook hamarosan fizetős alkalmazásokat is kínál majd, a fejlesztők már jelentkezhetnek a béta programba.