2012. március. 27. 16:17
hvg.hu
Utolsó frissítés: 2012. március. 27. 15:50
Tech
Ne a tweetek alapján válasszon filmet
Nem lehet megjósolni a Twitter-üzenetek alapján, valóban sikeres lesz-e egy film. Jóformán semmi kapcsolat nincs a Twitteren kapott pozitív visszajelzés és a film valós sikere között. Újra kell gondolni a marketingstratégiát.
A Twitter-felhasználók lágyszívűbbek a többi közösségi oldal felhasználóinál, amikor a filmeket értékelik – de a közösségi oldalak alapján nem igazán lehet megjósolni, hogyan teljesít majd a film a mozikban. Erre a megállapításra jutott a Princeton három hallgatója. Az egyetemisták a Tweeteket és az IMDB, valamint a Rotten Tomatoes hozzászólásait elemezték. Eredményeiket a The Register is idézi.
Eszerint a trió 15 millió tweetet elemzett, melyek vagy az Oscart (Academy Awards) említik, vagy olyan filmet, amely 2012-ben kerül a mozikba. A tweeteket több különböző módszerrel elemezték, hogy biztosan valós legyen az adat, és az adatbázist többször is átfésülték és megtisztították, hogy például azok a filmek is benne maradjanak, amelyeknek a címe nem egyértelműen csak filmcímet jelöl – mint a The Help (A segítség) is.
Az elemzés alapján a twitterezők hajlanak pozitívabban értékelni a filmeket, gyakoribb a pro, mint a kontra – majdnem minden film esetében.
Ez alapján a forgalmazóknak alaposan újra kell gondolniuk a marketing stratégiájukat. Ahelyett, hogy a negatív visszhangot próbálják meg lecsitítani, a már meglevő bázison a pozitívat kellene tovább erősíteni – vélik a diákok -, hiszen a vírusmarketing eszközeivel hatásosan befolyásolhatják a fogyasztókat a közösségi oldalakon is.
A három egyetemista kigyűjtötte a vonatkozó box office adatokat az IMDb és a Rotten Tomatoes oldalakról, elemezte a felhasználóinak visszajelzéseit, azok milyen arányban pozitívak. Ezt azután összevetették a film megjelenése előtti és a premier utáni twitteres visszajelzésekkel. Az elemzés szerint alig van összefüggés a premier előtti pozitív tweetek és a film valós teljesítménye között. Arra jutottak, hogy a Twitter vagy más közösségi oldalak alapján nem feltétlenül lehet előre jelezni, valóban sikeres lesz-e egy film.
Arról már az Oscar-gála előtt is volt szó, hogy bár a közösségi médiáról szóló cikkek egy része szereti túlspilázni az e forrásból nyert adatok jelentőségét, nem érdemes nagy tételben fogadni egy-egy innen kibányászott jóslat teljesülésére.
Eszerint a trió 15 millió tweetet elemzett, melyek vagy az Oscart (Academy Awards) említik, vagy olyan filmet, amely 2012-ben kerül a mozikba. A tweeteket több különböző módszerrel elemezték, hogy biztosan valós legyen az adat, és az adatbázist többször is átfésülték és megtisztították, hogy például azok a filmek is benne maradjanak, amelyeknek a címe nem egyértelműen csak filmcímet jelöl – mint a The Help (A segítség) is.
Az elemzés alapján a twitterezők hajlanak pozitívabban értékelni a filmeket, gyakoribb a pro, mint a kontra – majdnem minden film esetében.
Ez alapján a forgalmazóknak alaposan újra kell gondolniuk a marketing stratégiájukat. Ahelyett, hogy a negatív visszhangot próbálják meg lecsitítani, a már meglevő bázison a pozitívat kellene tovább erősíteni – vélik a diákok -, hiszen a vírusmarketing eszközeivel hatásosan befolyásolhatják a fogyasztókat a közösségi oldalakon is.
A három egyetemista kigyűjtötte a vonatkozó box office adatokat az IMDb és a Rotten Tomatoes oldalakról, elemezte a felhasználóinak visszajelzéseit, azok milyen arányban pozitívak. Ezt azután összevetették a film megjelenése előtti és a premier utáni twitteres visszajelzésekkel. Az elemzés szerint alig van összefüggés a premier előtti pozitív tweetek és a film valós teljesítménye között. Arra jutottak, hogy a Twitter vagy más közösségi oldalak alapján nem feltétlenül lehet előre jelezni, valóban sikeres lesz-e egy film.
Arról már az Oscar-gála előtt is volt szó, hogy bár a közösségi médiáról szóló cikkek egy része szereti túlspilázni az e forrásból nyert adatok jelentőségét, nem érdemes nagy tételben fogadni egy-egy innen kibányászott jóslat teljesülésére.