A FarmVille és a CityVille szimulációs online játékok fejlesztője függetlenedik a Facebooktól. A kaliforniai cég játékait ezentúl nem csak a közösségi oldalon, egy alkalmazás révén lehet játszani, hanem a Zynga saját platformján keresztül is. A bevételekből azonban továbbra is részesedik a Facebook.
Saját platformján kínálja ezentúl a kaliforniai játékfejlesztő, a Zynga több valós idejű, stratégiai szimulációs online játékát. A leginkább a FarmVille-ről ismert Zynga legnépszerűbb játékai közül öt lesz elérhető a Zynga.com-on, köztük a CastleVille, a CityVille és a Words with Friends is – írja a BBC.
A cég vezérigazgatója, Mark Pincus szerint az online játék saját honlapján, a zynga.com-on könnyebb lesz a barátokkal együtt játszani.
Az új platformon 16 nyelven lesznek elérhetőek a játékok. Az ígéretek szerint a külső fejlesztők számára is megnyitják a platformot.
Zynga |
2007 áprilisában alapították Presidio Media néven 2008 februárjában átnevezték, a névadó az alapító kutyája, Zinga A legnépszerűbb játékai: FarmVille, CityVille, Mafia Wars, Empires & Allies és a Zynga Poker Elérhető a Facebookon, MySpace-en, a Yahoo!-n és a Farmville.com-on; androidos telefonokon, iPaden, iPhone-on |
A játékok eléréséhez be kell jelentkezni a Facebookra, a Myspace-re vagy a Google +-ra, de a lépéssel bizonyos mértékben elszakad a közösségi oldalaktól a Zynga.
A cég legtöbb ügyfelét a Facebook szállítja, mintegy 200 millió felhasználó játszik Zynga-játékokkal. Cserébe a teljes Facebook-forgalom 12 százalékát generálják Zynga-játékosok. A Facebook a Zynga játékaiban a felhasználók által megvásárolt virtuális javak árának harminc százalékát kapja meg. Drámai változást egyelőre nem hoz az új portál: a játékosok ugyanúgy be tudnak jelentkezni a Facebookra a zynga.com-on keresztül is, és a Facebook továbbra is részesedik a bevételből. Mégis, elemzők szerint újabb lépést tett a Zynga az önállósodás felé.
Jelenleg a FarmVille a Facebook legnépszerűbb alkalmazása a Zynga bevételeinek 93 százaléka folyik be a Facebook-felhasználók számlájáról. Csakhogy már stagnál az ügyfelek száma, sőt, a Wikipedia szerint a FarmVille esetében már fogyásnak is indult. Az online enciklopédia szerint a csúcson a FarmVille-nek több mint százmillió regisztrált játékosa volt (ebből 72 millió aktív), ami mára 83 millióra apadt (39 millió aktív játékossal).
Aggódnak is a befektetők a tőzsdei újonc Zynga helyzete miatt – úgy látják, túl kevés pénz folyik be felhasználókra lebontva.
Lehet, hogy a teljes stratégiával van gond - egyes vélemények szerint azok az értékes felhasználók a Zynga rendszerében, akik legalább tízezer dollárt költöttek már a játékhoz kapcsolódóan. Ők a „bálnák”, akiket a cég még több költésre ösztönöz. Olyannyira, hogy ha a játék két változata közül az egyik unalmasabb, de nagyobb bevétellel kecsegtet, akkor az érdekesebb változatot elvetik a profit maximalizálása érdekében.
Ráadásul nem törődnek eléggé a kevésbé megszállott játékosok jóval nagyobb táborával. Kevesen hajlandóak ugyanis tízezer dollárt költeni virtuális kukoricára, ám nagy tömegek áldoznak néhány dollárt a kedvtelésükre. Ha pedig a játék kevésbé élvezetes, a felhasználók kétszer is meggondolják, kinyissák-e egyáltalán a pénztárcájukat.
Az új platform hivatott tehát új bevételi forrásokat megnyitni a játékfeljlesztő cég számára. A Zynga új honlapja otthont ad majd más vállalatok játékainak is, köztük van a Row Sham Bow és a MobScience is, amelyek a Facebookon a Woodland Heroes és a Coffee Bar játékkal vannak jelen.
A hír bejelentését követően tíz százalékkal emelkedtek a tavaly december óta a tőzsdén levő – és ott eddig kiábrándítóan szereplő – Zynga papírjai.