A Zynga közösségi játékplatform igen sikeres, és bár a játékosok száma stagnál, a cég jóval nagyobb bevételre tesz szert, mint három évvel ezelőtt. Mégis meglepően nagy veszteségeket volt kénytelen elkönyvelni 2011-ben.
404,32 millió dollár veszteséget termelt a Zynga 2011-ben – ez a cég a GAAP (Generally Accepted Accounting Principles = általánosan elfogadott könyvelési alapelvek) szerinti eredménye, amit a Spiegel is idéz a Statista infografikájára hivatkozva.
Pedig a közösségi játékplatform kifejezetten sikeres, és bár a játékosok száma stagnál, a cégnek jóval nagyobb a forgalma, mint három évvel ezelőtt volt.
A fool.com-on megjelent írás szerint az lehet a hiba a stratégiában, hogy a vállalat rögeszmésen gyűjti és elemzi az adatokat, de kizárólag azokra a játékosokra koncentrál, akik sokat is költenek.
Azok az értékes felhasználók a Zynga rendszerében az idézett írás szerint, akik legalább tízezer dollárt költöttek már a játékhoz kapcsolódóan. Ők a „bálnák”, akiket a cég még több költésre ösztönöz. Az informátor szerint olyannyira, hogy ha a játék két változata közül az egyik unalmasabb, de nagyobb bevétellel kecsegtet, akkor az érdekesebb változatot elvetik a profit maximalizálása érdekében.
A stratégiával az is gond, hogy nem törődnek eléggé a kevésbé megszállott játékosok jóval nagyobb táborával. Kevesen hajlandóak ugyanis tízezer dollárt költeni virtuális kukoricára, ám nagy tömegek áldoznak néhány dollárt a kedvtelésükre. Ráadásul, ha a játék kevésbé élvezetes, a felhasználók kétszer is meggondolják, kinyissák-e a pénztárcájukat.
Saját magát korlátozza tehát a jelek szerint a Zynga. A játékosok száma stagnál – egy-egy új játék közönsége kilencven százalékban a régi játékosokból kerül ki. Márpedig még a „bálnák” esetében is van egy határ, ameddig hajlandóak virtuális javakra költeni.