Több százezer dollárra perli egy amerikai mobil hírportál egykori munkatársát, mert az illető magával vitt 17 000 céges Twitter-követőt, amikor kilépett.
Twitter követők miatt perelte be 370 000 dollárra a Phonedog az egyik volt alkalmazottját. Noah Kravitz ugyanis az után is használta a korábbi Twitter-azonosítóját, hogy már nem dolgozott a mobil hírportálnak, és bár megváltoztatta a felhasználónevet, a 17 000 Twitter-követőt értelemszerűen megtartotta. Ezt sérelmezi a vállalat a BBC szerint. A volt munkaadó jelentős kártérítésre tart igényt - követőnként 2 dollár ötven centes kárral számol havonta, összesen 370 000 dollárt sérelmeznek. Eredetileg 17 000 követőt vitt magával a férfi, ennyit gyűjtött a négy év alatt, míg a vállalat hivatásos bloggere volt. A szám időközben 22 000-re nőtt.
A kilépés után nyolc hónappal a cég mégis pert indított a volt munkatárs ellen arra hivatkozva, hogy a Twitter-követők egyben ügyfelek is voltak, és a Twitter-projektbe lényeges erőforrásokat fektettek be. Úgy vélik, az általános márkaismertség szempontjából fontos számukra a közösségi média és a rajongók egyre bővülő köre. Azzal érvelnek, hogy bizalmas információkat védenek, és ragaszkodnak a szellemi tulajdonukhoz, a védjegyükhöz és a márkához.
A Twitter-azonosítók vállalati ellenőrzése igen vitatott téma. Jogi szakértők szerint ez az eset azért különleges, mert precedens értékű lehet.
Jelentős számú követőt akkor lehet gyűjteni, ha a Twitterező erős személyiség, vagy a márka elég erős és ismert. Itt sem egyértelmű, a 17 000 követő miért követte az adott azonosítót – a brand vagy a twitterező személye miatt működött-e a rendszer. Az mindenesetre a Phonedog felé billenti a mérleg nyelvét, hogy az eredeti azonosítóban szerepelt a cég neve.
Noah Kravitz eredetileg a @Phonedog_Noah azonosítóval tweetelt, ezt a felhasználónevet később, miután októberben elhagyta a céget, megváltoztatta. De a 17 000 követőről nem mondott le, már azért sem, mert Noah Kravitz szerint a cég engedélyezte neki, hogy továbbra is használja a profilt, miután kilépett. Cserébe csak azt kérték, hogy időről időre tweeteljen a Phonedog nevében is .
A kilépés után nyolc hónappal a cég mégis pert indított a volt munkatárs ellen arra hivatkozva, hogy a Twitter-követők egyben ügyfelek is voltak, és a Twitter-projektbe lényeges erőforrásokat fektettek be. Úgy vélik, az általános márkaismertség szempontjából fontos számukra a közösségi média és a rajongók egyre bővülő köre. Azzal érvelnek, hogy bizalmas információkat védenek, és ragaszkodnak a szellemi tulajdonukhoz, a védjegyükhöz és a márkához.
A Twitter-azonosítók vállalati ellenőrzése igen vitatott téma. Jogi szakértők szerint ez az eset azért különleges, mert precedens értékű lehet.
Jelentős számú követőt akkor lehet gyűjteni, ha a Twitterező erős személyiség, vagy a márka elég erős és ismert. Itt sem egyértelmű, a 17 000 követő miért követte az adott azonosítót – a brand vagy a twitterező személye miatt működött-e a rendszer. Az mindenesetre a Phonedog felé billenti a mérleg nyelvét, hogy az eredeti azonosítóban szerepelt a cég neve.
Világ
MTI
2011. december. 20. 14:23
A Twitteren is folyik a tálibok elleni háború
Sport
MTI
2011. november. 17. 12:24
Twitteres megjegyzése miatt mondatnák le a FIFA elnökét
Tech
hvg.hu
2011. december. 06. 18:22
Saját székeket kaphatnak a twitterezők amerikai színházakban
Shake
hvg.hu
2011. november. 21. 19:01
Sziréna Williams és galaktikus harc: így reagáltak a Twitterezők a gyakorlatra
Gazdaság
hvg.hu
2011. december. 19. 09:50
Szaúdi herceg száll be a Twitterbe
Tech
hvg.hu
2011. december. 15. 13:21
A Twitteren és a YouTube-on üzen a Mikulás
Tech
hvg.hu
2011. november. 15. 08:09
Csak a Twitternek hisz a Facebook
Tech
MTI
2011. november. 15. 14:09