Keményen bírálta sok szaklap és a tech-blog, az Amazon Kindle Fire mégis jó úton halad, hogy megszerezze az iPad mögötti második helyet.
Az adatokat 2011 novembere során gyűjtötték, a felmérésben 3043 észak-amerikai fogyasztó vett részt. A korábbi, a jelenlegi vásárlásaikról illetve a jövőbeni táblagép-vásárlási terveikről kérdezték őket. Az eredmények szerint a megkérdezettek két százaléka már megrendelte a Kindle Fire-t, öt százalék mondta, hogy "nagyon valószínű", hogy megvásárolja, és 12% tartja "kissé valószínűnek", hogy megveszi.
Az ilyen felmérésekkel kapcsolatban persze mindig az a gond, hogy a válaszok nem feltétlenül tükrözik a valós vásárlási trendeket. Könnyebben válaszolják a megkérdezettek, hogy tetszik nekik a termék, de sokkal nehezebben nyitják ki ténylegesen a pénztárcájukat, és fizetnek érte. Igaz ugyanakkor, hogy a felmérés mindenképpen jelzi az Amazon erejét, illetve a Kindle ismertségére is utal.
Ugyanakkor, bár az Amazon az egekbe repítheti a Fire márka ismertségét, de a táblagépről nagyon vegyes az IT-lapok és a bloggerek véleménye. A New York Times, a WSJ, a The Economist, a Wired, az Engadget és még sokan mások nem voltak elragadtatva attól, amit teszteltek. A szoftver jellegtelen, sok a hiba, a rendszer lassú – ezek a leggyakrabban elhangzó érvek.
A vásárlókat nem tántorítja el a kemény kritika
Dave Limp alelnök bejelentése szerint a Kindle Fire az Amazon.com legjobban fogyó terméke.
A rend kedvéért azt is hozzá kell tennünk, hogy a CNET, a Chicago Sun-Times, a Gizmodo, a Mashable és a Fortune is pozitív kritikát írt a táblagépről.
Kérdés persze, elégedettek lesznek-e az ügyfelek a táblagéppel, nem csak az ára vonzó, de elég jó-e a gép.
A vevői elégedettség ugyanis kulcskérdés, az Apple iPad dominanciájának egyik sarkalatos pontja. Az iPad-tulajdonosok 74 százaléka „nagyon elégedett” a készülékével, miközben az összes többi gyártónál együttvéve 49 százalék ugyanez a szám.
Az iPad őrzi a vezető pozícióját
Egyes hangok szerint a nagyobb PC-gyártók várhatóan 2012-től fokozatosan kihátrálnak a táblagép-piacról, és megcsappant az érdeklődés a táblagépek iránt. Ennek azonban ellentmond a novemberi kutatás, mely szerint igenis egyre nagyobb a kereslet táblagépek iránt – ráadásul az ünnepek miatt hamarosan kiugróan magas számok várhatóak. A megkérdezettek 14 százaléka állította, hogy vásárolni fog táblagépet az elkövetkező 90 napban, ez a szám nyolc százalékpontos növekedést jelent augusztusa óta.
Annak ellenére, hogy a Kindle Fire várhatóan egyre inkább teret nyer, az Apple táblagépe továbbra is megőrzi a vezető pozícióját – míg az Amazon gépe iránt a megkérdezettek 22 százaléka érdeklődött, de a felmérésben résztvevők 65 százaléka tervezi, hogy iPadet vesz.