A Disney által külön e célra készített, eredeti videósorozatokat fog terjeszteni a Google videómegosztója - írja a Mediainfo.hu. A médiacégek internetes dominanciájuk megerősödését várják a lépéstől.
A New York Times cikke szerint nagyon erős szövetség jöhet létre, a vállalatok azonban egyben gyengeségeiket is elismerik - írja a Medianfo.hu. A Disney a lépéssel "bevallja" például, hogy márkája nem elég erős ahhoz, hogy saját website-jára vonzza a videótartalmakat kereső gyerekeket, ezért a sokkal "coolabbnak" tekintett YouTube közönségének figyelmét próbálja magára felhívni.
A Disney Interactive jelenleg veszteségesen működik, az elmúlt évben 300 millió dolláros mínuszt szenvedett el, ezért fontos lenne olyan videókat létrehozni, amelyek gyorsan hoznak pénzt. A Disney.com látogatottsága is gyorsan csökken, június és szeptember között 17,9 millióról 12,7 millióra csökkent a havi egyedi látogatók száma a comScore adatai szerint, bár a szezonalitás is szerepet játszhat ebben.
A YouTube az ügylettől azt reméli, hogy elnyeri a szülők bizalmát, akik sokszor vonakodva engedik gyermekeiket a site elé az esetenként provokatív és trágár tartalmak miatt.