Letűnhetnek a napok, amikor az Apple diktálja az okostelefonok piacán a feltételeket. Az iPhone 4S piacra dobásával olyan területre lép, ahol komoly kihívói akadnak. A Google Android operációs rendszere egyre nagyobb piaci részesedést mondhat a magáénak.
Az iPhone éveken át tartó töretlen dominanciája után úgy tűnik, az Google az Androiddal képes túllicitálni az Apple kínálatát, és a riválisok már nem félnek a cupertinoi cég dominaciájától – sugallja a BBC cikke.
Az iPhone riválisok
A Samsung Galaxy S II például karcsúbb és könnyebb, mint a régi és az új iPhone 4, és egyértelműen jobb a kijelzője, mint az iPhone 4S-nek. A tajvani versenytárs, a HTC ugyanakkor a HTC Sense névre keresztelt felhasználói felület sikerére bazíroz. Az iPhone statikus ikonjai helyett a HTC úgy módosította az Androidot, hogy egy sor dinamikus widget segítségével közvetlenül a telefon képernyőjére szállít információkat és funkciókat. Kevés olyan rivális van, melynek termékét jelenleg könnyebb lenne használni – nem csak az iPhone-nal összehasonlítva, de az androidos versenytársak körében is.
A HTC egy ingyenes távoli elérési szolgáltatást is kínál ráadásul – valószínűleg ez az oka, hogy az Apple ingyenessé tette a hasonló szolgáltatását.
Lehetséges, hogy az Androiddal még a Sony Ericsson is visszakerül a pályára. Az utóbbi években rohamosan csökkent a cég piaci részesedése, most az androidos Xperia Arc S-ben bízva veszik fel a kesztyűt.
Az Apple hardver innovációi is váratnak magukra: egyre több versenytárs már 3D kamerával jelent meg a piacon és 3D képernyővel – ilyen a Sharp 3D Aquos, a HTC Evo 3D vagy az LG Optimus 3D.
A Gartner augusztusi adatai szerint az Android 43,4 százalékot hasít ki a nemzetközi okostelefon piacból – tavaly ez a szám csupán 17,2 százalék volt. Az Apple iPhone szoftvere, az iOS ugyanakkor csak négy százalékkal tudott bővülni – 18,2 százalékra.
A nagy vesztes jelenleg a Nokia Symbianja és a Blackberry gyártója, a RIM, valamint a Microsoft, amely erősen küzd a Windows Phone 7-tel a piaci részesedésért.
Az Apple nagy előnye a márkaneve – a rajongók és sok újságíró szemében még mindig cool a brand és a trend diktálójának tekintik.
Az Apple „nagy bejelentése” azonban elmaradt - a konkurens vállalatok pedig már hónapok óta megjelentek a piacon nagyobb teljesítményű processzorral, nagyobb képernyővel, nagyobb felbontást kínáló kamerával rendelkező okostelefonokkal.