Tech MTI 2011. augusztus. 02. 10:39

Csak környezetbarát üzemanyag használható a Déli-sarkon

Többé nem hajózhatnak antarktiszi vizeken nehézolajjal üzemelő járművek, a 60. szélességi foktól délre járó hajóknak más üzemanyagra kell áttérniük.

Az ENSZ szakosított intézményeként működő Nemzetközi Tengerészeti Szervezet (IMO) Londonban jelentette be hétfőn, hogy a nehézolaj tilalma augusztus 1-jén életbe lépett.

A szabályozás a hajókról történő szennyezés megelőzéséről szóló 1973. évi nemzetközi egyezmény és az ahhoz csatolt 1978. évi Jegyzőkönyv (MARPOL 1973/1978) kiegészítése, és azt is magában foglalja, hogy nehézolajat még csak szállítani sem lehet az antarktiszi régióban.

Természetvédő szervezetek üdvözölték a döntést, amelyet véleményük szerint az Északi-sarkvidékre is ki kellene terjeszteni. A MARPOL egy másik módosításával a károsanyag-kibocsátástól védő zónát alakítottak ki az észak-amerikai partoknál. A térségben szigorúbb határértéket vonnak meg a kén-, nitrogénoxid-, valamint a részecske-kibocsátást illetően.

AP

A változtatás "mérföldkő a hajók károsanyag-szennyezésének csökkentésében, valamint a partvidékeken élők egészségének megóvásában" - vélekedett a Nabu német természetvédő szövetség egyik vezetője. Mint mondta, az Északi- és a Balti-tengeren is szigorítani kellene a szabályokat és ki kellene terjeszteni a védőzónát.

Gazdaság Sztojcsev Iván 2025. január. 08. 11:41

Lázár bejelentette: 20 perc késés után visszajár a vasúti jegyár fele, buszt küldenek nyáron a vonat helyett, ha nincs klíma

Tíz vállalással indította el Lázár János az évet: a miniszter bejelentette, hogy júniustól 20 percnél nagyobb késés után visszajár a jegyár fele, buszos rásegítéssel készülnek a nyári főszezonra, és mellékesen azt is elmondta, hogy decemberben a GYSEV-ben még nagyobb tulajdonrészt szerzett a magyar állam, úgyhogy több dunántúli megye teljes hálózatát átadják.