2011. március. 30. 20:43 hvg.hu Utolsó frissítés: 2011. március. 30. 20:44 Tech

Nőtt The Times netes előfizetői tábora

Az elmúlt négy hónapban 65 százalékkal bővült a The Times című brit napilap és vasárnapi kiadása, a The Sunday Times elektronikus változatának előfizetői köre - közölte szerdán a két újságot birtokló News International.

Az október végi 48 ezer előfizetővel szemben február végén a két lapot már mintegy 79 ezer havi előfizető olvasta elektronikus formátumban - interneten, iPaden vagy elektronikus olvasó készüléken.

A The Times 2010 júliusától tette fizetőssé internetes változatát, elsőként a nem szaklapnak számító, nagy példányszámú brit sajtótermékek közül. A lap és vasárnapi kiadásának on-line elérése egy napra egy fontba (1,14 euró), egy hétre viszont már csak két fontba kerül.

Az elektronikus változat olvasóközönsége a felmérések szerint jómódú - jegyzi meg közleményében a News International: az előfizetők mintegy 46 százalékának évi 50 ezer fontnál (57 ezer euró) magasabb a jövedelme.

A Rupert Murdoch tulajdonában lévő News Corporation sajtócsoporthoz tartozó News International a két lap elektronikus változatának fizetőssé tételével akarta csökkenteni a nyomtatott kiadás példányszámának csökkenéséből adódó veszteségét, és visszaszerezni a papíralapú sajtótól az internethez átáramló hirdetési bevételek egy részét.

2010 szeptemberében a The Times átlagosan napi 486.868 példányban jelent meg nyomtatásban, ami 15 százalékos csökkenést jelentett az előző szeptemberi példányszámokhoz képest. A visszaesés azóta is folytatódott: az idén februárban már csak 445.962 volt a napi példányszám.

A fizetős elérés bevezetése óta ugyanakkor szédítő mélységbe zuhant a The Times és vasárnapi kiadása internetes olvasóinak száma, hiszen az ingyenes elérés idején havonta még 3,1 millióan keresték fel a két újság weboldalát - állapítja meg közleményében a News International.

Hirdetés
Itthon Bábel Vilmos 2024. november. 28. 17:21

A Tiszának rengeteg pénzre van szüksége

Magyar Péteréknek milliárdok kellenének a 2026-os kampányra, ha tartani akarják a lépést riválisaikkal. A szükséges pénzt csak adományokból tudják összeszedni, az államtól nem fognak kapni. A magyar elit nagy része az államtól függ, és nem fog oldalt váltani, ha nem biztosak abban, hogy nemsokára másnál lesz a kasszakulcs. Magyarék feladata: jó befektetésnek kell látszani. Szombaton jön ki a párt friss átláthatósági jelentése, és kiderül, hogy az elmúlt hónapokban ez mennyire sikerült nekik.