Remek kényelmi szolgáltatásokat kínál a Becker Professional 43 Control, olyanokat, amelyeket eddig csak a...
Remek kényelmi szolgáltatásokat kínál a Becker Professional 43 Control, olyanokat, amelyeket eddig csak a luxuskategóriás, gépkocsikba épített GPS rendszerek tudtak. A rövid próba alatt elsősorban olyan extrákra voltunk kíváncsiak, mint a hangvezérlés, a távirányító vagy a Bluetoothon keresztüli telefonintegráció és kihangosítás.
A Becker Professional 43 Control az iGO My way szoftver speciális változatával működik, és a nevében szereplő szám azt jelzi, hogy ennyi európai ország térképét tartalmazza. A kezdeti beállítások után már meg is adhatjuk az úti célt.
A készülék folyamatosan megjegyzi és feldolgozza, hogy merre szoktunk járni, így a SmartGuess funkció a cím megadásakor automatikusan felkínálja a korábban megtett útvonalak, az aktuális napszak és a tartózkodási hely alapján a két legvalószínűbb végállomást. Hasonlóan kényelmes megoldás, hogy meg is tanulja, merre szoktunk járni, így az alternatív útvonaltervek között ez is szerepelni fog. Az alternatív útvonaltervezés fontos eleme a beépített TMC/TMC Pro vevő, ami abban segít, hogy az aktuális forgalmi helyzet, torlódások, útlezárások figyelembevételével jussunk el a célunkhoz.
A cím megadásához hangutasítást is használhatunk, ami kevésbé vonja el a figyelmünket a vezetéstől, mintha menet közben az érintőképernyőn kellene bepötyögni a címet. Sajnos a OneShot hangvezérlés nem használható minden ország térképével, így Magyarországéval sem. Viszont ahol elérhető, ott akár egy folyamatos mondatban is bediktálhatjuk, hova szeretnék eljutni.
A biztonságos közlekedés fontos része, hogy a navigációs eszközhöz mobiltelefon is csatlakoztatható, így a sofőr kezei szabadon maradnak, és vezetés közben is nyugodtan telefonálhat. A Bluetoothon keresztül hozzákapcsolt telefon át tudja venni a mobil címjegyzékét és kihangosítóként is működik. A beérkező SMS-ek szövegét is elolvashatjuk a nagy képernyőn, de akár fel is tudja olvasni, igaz a magyar nyelvvel szokás szerint egy kicsit bajban van. Ettől eltekintve remekül beszél magyarul a program (több hangon is), és az elágazásoknál nemcsak az irányt mondja be, hanem az utcaneveket is. Sőt még időnként azt is meghallgathatjuk, hogy mikorra fogunk célba érkezni.
A 3D térképnézet Budapesten is sok nevezetes épület térbeli képét tartalmazza, Nyugat-Európa nagyvárosainak központjai pedig hemzsegnek a háromdimenziós épületektől. Ezek megjelenítése természetesen kikapcsolható, ugyanúgy, mint a közlekedési táblák vagy a TMC információk kirajzolása. Gyorstesztünk tapasztalatai alapján nem érdemes minden lehetséges adatot és jelzést bekapcsolni, mert a túl sok információval ellátott képernyőn nehezebb kiigazodni és egy gyors ránézéssel megállapítani, merre kell továbbmenni.
A sok beépített szolgáltatás közül érdemes még megemlíteni a Marco Polo városnéző programot, ami útikalauzként is használható 30 európai városban. Ezek közül a berlini virtuális idegenvezetőt előre telepítették a készülékre, a továbbiakat pedig az internetről lehet letölteni.
A Becker Professional 43 Control dobozában találunk még egy 360 fokban forgatható távvezérlőt is, ami automatikusan csatlakozik a navigációs eszközhöz, ha azt a szivargyújtó adapterrel és a szélvédőre tapasztható tartóval használjuk. Ennek a rádiós távirányítónak a segítségével a készülék minden funkcióját elérhetjük.
Annak ellenére, hogy a címek bevitelét is elvégezhetjük ezzel az eszközzel, az érintőképernyő használata ilyen esetekben egyszerűbb. Azonban vezetés közben rendkívül kényelmes (és elegáns), hogy a távvezérlő gomb elforgatásával nagyíthatjuk és kicsinyíthetjük a térképet, amikor jobban meg akarunk nézni egy kereszteződést, vagy éppen azt szeretnénk tudni, milyen messze van még a célállomás. A távirányítón található gombokkal válthatunk a térképnézetek között és a Bluetoothon csatlakoztatott telefonra érkező hívást is tudjuk fogadni.