Önkéntesek bevonásával készült egy kutatás a Buffalói Egyetemen, amely a férfiak és a nők Facebook-használati...
Önkéntesek bevonásával készült egy kutatás a Buffalói Egyetemen, amely a férfiak és a nők Facebook-használati szokásait firtatta. Az persze eddig is köztudott volt, hogy a nők aktívabbak a fotók vonatkozásában a Facebookon, a kutatás azonban ennek okára is fényt vélt deríteni. A magyarázat a férfiak és a nők eltérő társadalmi szerepét emelte ki, azt, hogy a kinézet és a megjelenés mind a mai napig alapvető fontosságú egy nőnél (vagy legalábbis ezt hiszik a gyengébb nem képviselői).
Ahhoz viszont, hogy valóban elégedettek legyenek külsejükkel, mindenképp egy jó adag önbizalomra is szükségük van. Ezt pedig megszerezni vélik azzal, hogy számos, általuk előnyösnek ítélt fotót raknak ki magukról a közösségi oldalra, s ott próbálják bezsebelni az elismerést. Ugyanezek a hölgyek a profiljuk menedzselésével is jóval több időt töltenek el, mint a férfiak, és ismerőseik (barátaik) hálója is jóval kiterjedtebb, mint ez utóbbiaké. A kutatásból az is kiderült, hogy azok, akik kiegyensúlyozott családi életet élnek, kevesebb időt töltenek a közösségi oldalon.
A kutatás vezetői elmondták, hogy annak ellenére, hogy evidenciának tűnő megállapításról van szó, még őket is meglepte, hogy még 2011-ben is alapértéknek tekintik a nők a kinézetet, amiért elsősorban a reklámokat és a valóságshow-kat teszik felelőssé.