2011. január. 26. 15:39 MTI Utolsó frissítés: 2011. január. 27. 12:55 Tech

Még egy litert sem fogyaszt százon az új Volkswagen

Kilenc deciliter gázolaj üzemanyag-fogyasztás száz kilométeren, kétszemélyes utastér, 795 kilogramm menetkész tömeg, 24 gramm széndixid-kibocsátás megtett kilométerenként: ezek a paraméterek jellemzik a Volkswagen új prototípusát, az XL-1-et.

Mint a Handelsblatt szerdán hírül adta, az extra könnyű gépkocsi egyötöde karbonszál-erősítésű polimerből készült. Erőforrását egy 800 köbcentiméteres kéthengeres dízelmotor és egy villanymotor alkotja. Ezek kombinációja óránként 160 kilométeres csúcssebességre képes felgyorsítani az autót.

Az XL-1 egyelőre csak prototípusként létezik, mivel a gyártásához felhasznált anyagok ma még roppant drágák. Ám Wolfsburgban meggyőződéssel vallják, hogy a hibrid meghajtás és a szénszálas karosszéria kombinációja jelenti az autógyártás jövőjét.

A VW vetélytársai sem alszanak: a BMW két hónappal ezelőtt jelentette be, hogy 2013-tól kezdve sorozatban akarja gyártani az XL-1-hez hasonló technológiát megtestesítő új sportkocsiját, amely egyelőre a Vison Efficient Dynamics kódnevet viseli. A stuttgarti rivális, a Mercedes Benz pedig egyre több modelljébe épít be karbonszál erősítésű alkatrészeket.

Kult Balla István, Németh Róbert 2024. november. 30. 20:00

„Ez az első olyan lemezanyag, aminek az írása közben józan voltam” – Analog Balaton-interjú

„A leszaromság is abból jöhet, hogy csináljuk, amit szeretünk, és nem kell magunkat megerőltetni” – írja le a nemrég Repedés című albummal jelentkező Analog Balaton a hozzáállásukat a világhoz. Szomorú-e a mai popzene? Milyen volt a tagok – Zsuffa Aba és Vörös Ákos – híres Kinizsi utcai albérlete? Miben más józanul dalokat írni, mint a korábbi gyakorlat? Interjú.