2011. január. 26. 15:39 MTI Utolsó frissítés: 2011. január. 27. 12:55 Tech

Még egy litert sem fogyaszt százon az új Volkswagen

Kilenc deciliter gázolaj üzemanyag-fogyasztás száz kilométeren, kétszemélyes utastér, 795 kilogramm menetkész tömeg, 24 gramm széndixid-kibocsátás megtett kilométerenként: ezek a paraméterek jellemzik a Volkswagen új prototípusát, az XL-1-et.

Mint a Handelsblatt szerdán hírül adta, az extra könnyű gépkocsi egyötöde karbonszál-erősítésű polimerből készült. Erőforrását egy 800 köbcentiméteres kéthengeres dízelmotor és egy villanymotor alkotja. Ezek kombinációja óránként 160 kilométeres csúcssebességre képes felgyorsítani az autót.

Az XL-1 egyelőre csak prototípusként létezik, mivel a gyártásához felhasznált anyagok ma még roppant drágák. Ám Wolfsburgban meggyőződéssel vallják, hogy a hibrid meghajtás és a szénszálas karosszéria kombinációja jelenti az autógyártás jövőjét.

A VW vetélytársai sem alszanak: a BMW két hónappal ezelőtt jelentette be, hogy 2013-tól kezdve sorozatban akarja gyártani az XL-1-hez hasonló technológiát megtestesítő új sportkocsiját, amely egyelőre a Vison Efficient Dynamics kódnevet viseli. A stuttgarti rivális, a Mercedes Benz pedig egyre több modelljébe épít be karbonszál erősítésű alkatrészeket.

hvg360 Pálúr Krisztina 2025. január. 03. 19:45

„Szüleink és nagyszüleink rutinszerűen spóroltak” – de lehet-e egyszerre takarékoskodni és egészségesen étkezni?

Érezhetően tovább drágultak az élelmiszerek, sokaknak kell még szorosabbra húzni a nadrágszíjat, és ez nem kellemes érzés. Balázs Barbara újságíró és takarékos gasztroblogger könyve útmutató ahhoz, hogyan lehet a házikoszttal takarékoskodni, milyen a mértékletes konyha, és hogyan győzhetjük le a kisebbségi komplexusainkat, ha főzésről van szó. <strong>Mit érdemes megtartani a régi idők szokásaiból</strong>, és hogyan spóroljanak, akik speciális diétára szorulnak?