Van, aki csak az árat nézi - a luxustermékek esetében ez ugyanolyan igazság, mint hipermarketek akciós pultjainál.
Van, aki csak az árat nézi - a luxustermékek esetében ez ugyanolyan igazság, mint hipermarketek akciós pultjainál. Ráadásul minden termékből létezik milliomosoknak szánt változat is, nem csak kínai piacos hamisítvány, nincs ez másképpen a szórakoztató elektronika terén sem. A gazdagoknak szánt modellek gyakran nem is tudnak többet, mint az általunk is elérhető termékek, csupán a dizájn, az alapanyagok minősége, és természetesen a felhajtás miatt kell kisebb vagyonokat kicsengetni értük. Jól bizonyítja ezt válogatásunk három darabja is, amelyeknek ár-érték arányáról nem tudunk érdemben nyilatkozni, de álmodozni azért mindenkinek lehet...
3D-s mozizás Gucci szemüvegben
Akad olyan ember egészen biztosan a világon, akinek egyáltalán nem mindegy, hogy a sötétben ülve milyen szemüveg van rajta egy IMAX-moziban, vagy akár az otthoni 3D-s televízió előtt ülve. Ezt persze lehet szívből jövő divatérzékenységgel magyarázni, de a Gucci szereti, ha a minőség is szóba kerül 3D-s szemüvege említésekor, elvégre a 225 dolláros (vagyis kb. 43 ezer forintos) árat valamivel mégis csak magyarázni kell.
Tehát a Gucci 3D - amelyet a karácsony előtt dobnak piacra - úgynevezett Real D technológiával, több rétegű tükör felületet kapott, a fény 98%-át átengedi, így nem leszünk teljesen vaksik viselésekor. Ráadásul kényelmes és a retro dizájn valóban ütősen néz ki, már ha valakit ez filmnézés közben megnyugtat. Plusz a Gucci legújabb 3D-s reklámját is megnézhetjük vele, ha már befektettünk az élménybe:
Másfél milliós luxustelefon
A Nokia luxusmárkáját, a Vertut talán nem kell mindenkinek bemutatni, igen sikeres múltra visszatekintő vállalkozásról van szó, amely mindig is a minőségérzékeny tábort célozta meg, értelemszerűen határtalanul magas áron. A vállalat nemrég mutatta be az első üzleti okostelefonját, a Constellation Questet, amely 5500 eurós (vagyis kb. 1,5 millió forintos) áron kerül a boltokba hamarosan. A Nokia E72 luxusba öltöztetett modelljéről van szó, amely egyébként egyáltalán nem tud többet a mai piacvezető modelljeinél, de az árat nem csak ez határozza meg. A rozsdamentes acél és a bőr test adja a CQ eleganciáját, extra áron pedig karcmentes kijelző is jár hozzá (ez az extra többe kerül, mint egy kártyafüggetlen iPhone 4GS telefon).
A lényeg azonban a kapcsolódó szolgáltatás, amelyet a Vertu biztosít minden felhasználójának. A telefonon ugyanis van egy extra gomb (a QUERTY-billentyűzet mellett természetesen), amely a cég ügyintézőjéhez kapcsol e-mailen vagy telefonon keresztül. A concierge szolgálat mindig elérhető és természetesen örömmel segítenek szervezni életünket, utazásunkat, asztalfoglalásunkat, teljesíteni egyéni igényeinket. Így már mindjárt érthető a másfél milliós árcédula (és az évi 1500 fontos extra díj a későbbiek során), hiszen akár egy csevegőpartnert is kaphatunk, ha éppen ehhez támadna kedvünk. Sajnos magyar nyelven még nem elérhető a szolgáltatás, de legalább a nyelvgyakorlás adott.
Füleinkbe súg a luxus
A német Ultrasone név igen sokat jelent a csúcsminőségű fülhallgatók szerelmeseinek, sajnos hazánkban ezt a minőséget csak kevesen tudják megfizetni. Talán nem is baj, ha nem sejtjük, mit veszítünk, ugyanis a Zebrano nevű fafajtából készült, többször lakkozott, tökéletesen szellőző, egyáltalán nem rezonáló, etióp báránybőrrel bélelt, titán ötvözetes hangszóró olyan minőséget biztosít, amelyet még csak elképzelni sem lehet. Aki egyszer így hallja a zenét (és itt nyilván valódi zenéről beszélünk, nem valami sramli bohózat taktusaira vágynánk tesztelés gyanánt), az már nem lesz képes máshogy élvezni azt.
A 2750 dolláros (vagyis kb. 550 ezer forintos) fogyasztói ár ehhez képes talán nem is olyan sok, bár hasonló képességű fülhallgatókat már 100-150 ezer forintos kategóriában is találhatunk, de az Ultrasone is csak a kiváló minőségű alapanyagok, és a limitált darabszám miatt ilyen kemény az árképzés terén. Vagy legalábbis ezt gondoljuk mi.