Időnk közel negyedét közösségi oldalakon töltjük
Sokáig az e-mail állt a lista élén, mára azonban a dobogó harmadik helyére csúszott. Az internetezők mostanra leginkább közösségi oldalakon és online játékokkal töltik az idejüket.
A Computerworld értesülései szerint a Nielsen közvéleménykutató cég a héten kiadott felmérése szerint az amerikai internetezők online töltött idejük csaknem negyedében mások fotóit és videóit nézegetik, kommentálják, illetve egyéb formában tartják a kapcsolatot ismerőseikkel olyan fórumokon, mint a Facebook, vagy a Twitter mikroblog.
Második helyen az online játékok végeztek, ezzel az amerikai netezők idejük 10 százalékát töltik el. Az egykori éllovas, az emailezés csak 8,3 százalékot kapott. Összehasonlítva, egy 2009 júniusában készített hasonló felmérés során ez az arány még a teljes internetezésre szánt idő 11,5 százaléka volt.
„Annak ellenére, hogy csaknem végtelen a lehetőségek száma, az amerikai felhasználók az idejük 40 százalékát a fenti három tevékenységre szánják, így a többieknek a maradékon kell osztoznia” – írta Dave Martin, a Nielsen elemzője kiadott közleményben.
A közösségi hálózatok használata egyébként 43 százalékkal emelkedett egy év alatt, ez annyit jelent, hogy tavaly júniusban még csak teljes idő 15,8 százalékát emésztette fel az efféle oldalak használata, míg mostanra ez a szám 22,7 százalékra emelkedett.
A népszerűség a felhasználók számának emelkedésében is megmutatkozik: Mark Zuckerberg, a Facebook vezérigazgatója múlt hónapban bejelentette, hogy az oldal felhasználóinak a száma elérte a félmilliárdot. Májusban pedig a Twitter ért el egy mérföldkőhöz, amikor a felhasználók összesített üzeneteinek a száma meghaladta a kétmilliárdot.
Az internetezők között előfordulnak olyanok is, akik saját bevallásuk szerint függenek a közösségi oldalaktól. A Retrevo Inc. márciusi felmérése szerint a felhasználók 48 százaléka éjszaka is frissíti az állapot-üzeneteit, másnap reggel pedig ez az első dolguk ébredés után. Ugyanezen vizsgálat szerint a 32 százalékának nem okoz gondot, akár az ebédet is félbehagyni, ha egy online üzenetet kell elolvasni, vagy megválaszolni.
A Nielsen felmérése szerint a „futottak még” kategóriában olyan tevékenységek versenyeznek a netezők figyelméért, mint a hírportálok olvasása (4,4 százalék), illetve az azonnali üzenetküldés (4 százalék). A cég szerint mindkét esetben jelentős esés volt tapasztalható az elmúlt 12 hónap során.