A keresőmotor-óriás Google belépett az idegenforgalmi piacra is, miután felvásárolta a repülési járatinformációs rendszereket működtető ITA Software céget.
Az ITA szoftvereinek segítségével árakat, járatokat, menetidőket lehet összehasonlítani, és általában utazási irodák illetve légitársaságok használják, valamint a különböző akciókat, olcsó járatokat kínáló weboldalak. A Google-nak valószínűleg az a terve, hogy lehetővé teszi a felhasználóknak, hogy közvetlenül keressenek rá a repülési célpontokra – áll a BBC hírében.
A Google 700 millió dollárért, készpénzben fizetett a Massachusetts Institute of Technology (MIT) számítógépes szakemberei által 1996-ban alapított cég tulajdonosainak. Az ITA-ért a Travelport, az Expedia és a Kayak is ringbe szállt, melyek közül több is a ITA reptéri adatait használja.
„Új járatkeresési eszközt fejlesztünk a végfelhasználók számára” – hangsúlyozta a Google elnök-vezérigazgatója, Eric Schmidt. Hozzátette ugyanakkor, hogy a cég nem fog repülőjegyeket értékesíteni, és tiszteletben tartja a ITA összes korábbi megállapodását a partnereivel. Megjegyzendő, hogy a Google nagy riválisa, a Bing is közéjük tartozik a Bing Travel szolgáltatás révén, ahol repülőjegy foglalása mellett a kiszemelt városról is találhatunk adatokat - még aktuális programajánlókat is.
Az idegenforgalmi ágazatban vannak olyan félelmek is, miszerint a Google túlságosan nagy befolyása tesz így szert. A Google érvelése szerint az akvizíció verseny- és fogyasztópárti, ugyanakkor felkészültek arra, hogy a hatóságok átvizsgálják az ügyletet.
A Google megerősítette azt is a BBC-nek, hogy egy szálláskeresési találatokat megjelenítő projekten is dolgoznak: a találatok a Google Mapsen is láthatóak lesznek. Ezzel olyan cégek versenytársa lesz a Google, mint a Expedia, a Travelocity vagy az Opodo.