A HVG meghívására Budapestre látogató Douglas Ruskoff, az újmédia egyik legtekintélyesebb amerikai szakértője azt ajánlja, tartsuk be a digitális kor tízparancsolatát. Ezek közül a médiateoretikus és kulturális antropológus a tizediket tartja a legfontosabbnak: pogramozni vagy programozva lenni. A Financial Times korábbi munkatársa, Andrew Gower úgy véli, "print magazinnál dolgozni a XXI. században egyszerűen olyan, mintha lemeztársaságot vezetnénk, ami kizárólag bakelitlemezekre specializálódott". Kérdés, mi vár a nyomtatott sajtóra, temessük-e vagy átveszi a szerepét az online újságírás?
Ruskoff szerint hiába birtokoljuk az egyes szofverek használatához szükséges tudást, ha közben a számítógépes világ egészének működését nem értjük. Ha már azt felismerjük, hogy egy-egy eszköz vagy program nem csupán azért létezik, hogy a mi életünket könnyebbé tegye, hanem azzal bizonyos üzleti köröknek szándékai vannak, és a legújabb technikai újítások használatára, illetve fogyasztásra akarnak sarkallni minket, már elkerülhetjük, hogy a digitális világ áldozataivá váljunk.