Az iWiW, Lady Gaga és az édesszájú magyarok
2009 legnépszerűbb keresési kifejezései nem sokat változtak az előző évihez képest, a főszerepet még mindig a...
2009 legnépszerűbb keresési kifejezései nem sokat változtak az előző évihez képest, a főszerepet még mindig a legnagyobb magyar közösségi oldal, az iWiW játssza. Az iWiW Magyarország leggyorsabban növekvő keresési kifejezése lett, de Európában is az előkelő hatodik helyen szerepel. A játékok és a videomegosztó oldal, a YouTube szintén töretlen népszerűségnek örvendett a keresőmotor felhasználói között. Ezeket olyan, az utazást és tájékozódást segítő szavak követték, mint az útvonaltervező, a maps és a térkép.
Ami a nemzetközi hírességeket illeti, Lady Gaga egész éven át foglalkoztatta a magyarokat, hiszen rá kerestek a legtöbbször hazánkban. Nem meglepő a Michael Jackson iránti érdeklődés, akinek júniusi halálhíre a nyár egyik legmeghatározóbb eseménye volt. Augusztusban azonban már Madonna-lázban égett az ország, a popkirályra irányuló keresések száma pedig csökkent. Noha Rihannáról tavaly igen sokat olvashattunk a bulvársajtóban, a keresésekben csak kisebb kiugrások voltak például februárban, amikor a barátja megverte, illetve májusban, amikor meztelen fotók kerültek fel róla az internetre.
A keresések alapján elmondhatjuk, hogy a magyarok édesszájúak: a legnépszerűbb keresési kifejezések a recept témakörben a palacsinta, a muffin, a torta, a tiramisu, a sütemény és a mézeskalács voltak. Egyedül a pizzának sikerült sós ételként bekerülnie a tíz legnépszerűbb kifejezés közé.
Az internetezőkre nagy hatással volt a Vacsoracsata című tévéműsor is, hiszen a leggyorsabban növekvő keresőkifejezések élén a vacsoracsata recept kifejezés szerepel. Figyelemre méltó a padlizsánkrém receptek iránti megnövekedett érdeklődés is.
Az éttermek témakörben kiemelkedik a Trófea étterem népszerűsége, illetve az idén megnyitott Pastrami és a terjeszkedő Vapiano éttermek iránti növekvő érdeklődés.
A politikai pártok összehasonlításakor szembetűnő a Jobbik hirtelen berobbanása az internetes köztudatba az Európai Parlamenti választások idején. A párt megerősödését a keresési trendek már április-május hónapokban is mutatták, majd az érdeklődés az EP választásokkor érte el csúcspontját. A Jobbik az év hátralevő részében is az internetezőket leginkább foglalkoztató párt maradt.
A Google-n zajló keresések milliárdjaiba betekintést nyújtó szolgáltatás, a Keresési Trendek itt érhető el magyarul.