Hogy egészen pontosan mit és hol forradalmasított a Warcraft sorozat, arról nem cikket, hanem könyvet lehetne írni.
Hogy egészen pontosan mit és hol forradalmasított a Warcraft sorozat, arról nem cikket, hanem könyvet lehetne írni. A Warcraft-franchise (a Tomb Raider mellett) az egyik olyan mérföldkő a játékiparban, ami megmutatta, hogy bizony lehet hollywoodi vagy még nagyobb méretű üzletet kanyarítani egy számítógépes játék mellé is. A Blizzard számos rekordot tudhat a magáénak a sorozattal kapcsolatban. A Warcraft első része (Warcraft: Orcs & Humans) volt az első olyan stratégiai játék, amely igazi multiplayer lehetőséget kínált a PC-s játékosoknak (majd 1996-tól a Macintosh felhasználóknak is).
A sorozat negyedik része, a napjainkban az MMO-piacot uraló World of Warcraft, imponálóan magas, 11,5 milliós előfizetői táborával (plusz a kínai játékosok, amiről nincs adat, de biztosan nem „párezer”) szintén több rekordot ért el a játékpiacon. A Wrath of The Lich King nevű WOW kiegészítő a játéktörténelem leggyorsabban fogyó játéka lett - boltokba kerülésének első 24 órájában 2,8 millió darabot adtak el belőle, megdöntve ezzel minden rekordot (igen, még a The Sims rekordját is). Az előző csúcstartó szintén a Warcraft volt: az előző kiegészítőből (Burning Criusade) 2,4 millió darabot adtak el az első napon, így elmondhatjuk, hogy a Blizzard gyakorlatilag saját rekordjaival versenyez.
A World of Warcraft havonta több mint százmillió dollár bevételt generál (2009 első negyedévében például 309 millió dolláros volt bevétel). Ugyancsak csúcstartó a support terén is: a játék üzemeltetéséhez több mint 2000 “gamemaster”-t foglalkoztat a Blizzard; ők a játékosok ügyes-bajos dolgaiban segítenek. Szintén ők uralják a legöregebb népszerű MMO címet is: 2004 óta a játék sikere töretlen. A WoW a játékipar egyetlen olyan terméke, amelyre rengeteg hivatkozás és utalást találhatunk filmekben és filmsorozatokban – a South Park például egy egész epizódot szentelt a játéknak, de a Stargate Atlantis szereplői is WoW-rajongók, és még sorolhatnánk.
Boldog tizenötödik szülinapot orkok, elfek, emberek és törpék!