A Twitter forgalmának 90 százaléka egy szűk csoporttól származik
A Harvard Business tanulmánya szerint a mikroblogon különböző témákban megnyilvánuló felhasználók mintegy tíz százaléka tehető felelőssé a Twitter teljes forgalmának 90 százalékáért.
A Yahoo értesülései szerint a Harvard Business tanulmányának készítéséhez véletlenszerű mintát állított össze 300 000 Twitter-felhasználóból, akiknek egy hónapon keresztül követték a megnyilvánulásait. Ezután összehasonlították az eredményeket más, jelentős létszámú felhasználót tömörítő közösségi hálózaton tapasztalható szokásokkal.
A tanulmány eredményei között többek között az szerepel, hogy a Twitter felhasználóinak 55 százaléka nő, 45 százalék férfi. Azonban, a hímnemű felhasználóknak jellemzően 15 százalékkal több „követője”, kapcsolata van a Twitteren, s az urak és hölgyek egyaránt inkább a férfiak mikroblogjaira kíváncsiak. A kutatók szerint ez egy meglepő felfedezés, mivel a legtöbb közösségi hálózaton általában a hölgyek által generált bejegyzések és egyéb tartalmak állnak az érdeklődés középpontjában.
Szintén érdekes, hogy az átlagos Twitter-felhasználó mindösszesen egyetlen egy alkalommal ír az oldalra, s az összes felhasználó közel fele nagyjából 74 naponta ír az oldalra.
A felhasználók legaktívabb tíz százaléka azonban igyekszik pótolni ezt a hiányt, ugyanis ők küldik a Twitterre érkező üzenetek 90 százalékát. Az egyéb közösségi hálózatokon a legaktívabb 10 százalék csupán az így keletkező tartalom 30 százalékáért „felelős”.
A Harvard Business felmérésének egyik tanulsága, hogy a Twitter kevésbé „kétirányú”, az egyes felhasználók közötti kommunikációra fókuszáló közösségi hálózat (mint például a Facebook, vagy az iWiW), hanem inkább egy felhasználótól több irányba mutató publikációs eszköz (mint például a Wikipedia).