Az ötlet egy New York-i grafikus, Ji Lee agyából pattant ki, de már több online...
Az ötlet egy New York-i grafikus, Ji Lee agyából pattant ki, de már több online nyomdai szolgáltatás is kínál olyan névjegykártyát, amelyik valamilyen módon a Google keresőjére utal. Az eredeti változatban a névjegyen csak egy név szerepel a Google keresőmezőjében, és aki további elérhetőséget szeretne megtudni, annak meg kell “gugliznia” a kártya tulajdonosát.
Ez a megoldás csak abban az esetben hatásos, ha az adott névre vonatkozó információk majd a találati lista elején jelennek meg. Ha mi vagy a cégünk nem áll ilyen jól a Google találati listáján, akkor érdemes egy olyan névjegykártya-változatot készíteni, ahol már az általunk egy kicsit módosított találati lista is szerepel, aminek így az élére kerülhetünk.
A további ötletes névjegyek között találunk olyat is, amelyiken kézzel írott jegyzetek segítik az interneten kevésbé járatosakat, hogy megtalálják a személyhez vagy céghez tartozó adatokat. Ennek egy további változata a kétoldalas névjegy. Ennél az első oldalon a szokásos Google kereső képernyő látszik és egy megjegyzés, hogy a végrehajtandó utasítások a másik oldalon találhatók. Ha például a Techline számára készült a névjegy, akkor a hátoldal a következő három lépést fogja tartalmazni:
1. menj a google.com oldalra,
2. írd be „techline”,
3. kattints a „Jó napom van” (I’m feeling lucky) gombra.
Ha eléggé ismertek vagyunk, mint például a Techline, akkor ennek hatására azonnal a cég vagy személy weboldalára fog jutni, aki a különleges névjegyet rendeltetésszerűen használja.
Ilyen névjegyeket saját magunk is könnyen készíthetünk, mindössze egy képernyőképet kell készítenünk a Google nyitóoldalán, amint éppen a nevünk szerepel a kereső mezőben.