2009. január. 14. 15:26 hvg.hu Utolsó frissítés: 2009. január. 14. 15:09 Tech

CES: érződött a válság, de a szervezők elégedettek

A Las Vegasban évente megrendezett szórakoztatóelektronikai szakvásár, a Consumer Electronics Show (CES) is megsínylette a gazdasági válságot, azonban a szervezők szerint a kiállítók ennek ellenére örültek a látogatóknak.

A különböző tévékészülékek idén is tartoltak,
bár inkább a zöld techonlógián volt a hangsúly
© AP
Az Associated Press értesülései szerint a CES a korábbi években a legnagyobb szakvásárnak számított az Egyesült Államokban, átlagosan mintegy 140 000 látogatójával. Idén, a recesszió miatt már eleve kisebb mértékű részvételre számítottak a kiállítás szervezői, a regisztrációk alapján legalább 10 000-rel kevesebb látogató jelezte előre jövetelét. A január 8-11 között megrendezett vásáron az első becslések szerint legalább 110 000-en tették tiszteletüket. Ez a szám az amerikai rendezvény-, és kiállításszervezők szövetsége, az AEEP szerint még mindig az USA leglátogatottabb eseményévé tette az idei CES-t.

Jason Oxman, a CES-t szervező Consumer Electronics Association alelnöke szerint részben a gazdasági helyzet okolható a csökkenő részvételért, s a kiállító cégek is kisebb számú személyzettel képviseltették magukat Las Vegasban. Ebből kifolyólag a CEA tudatosan próbálta korlátozni a résztvevők számát, ami azt jelentette, hogy a későn regisztrálóknak 100, a helyszínen jegyet váltóknak pedig 200 dollárt kellett fizetnie. Ezzel sikeresen távoltartották azokat a portyázókat, akik csak a promóciós anyagokra utaztak, s jóval többen voltak azok az érdeklődők, akik akár vásárolni is hajlandóak voltak a CES-en.

„Idén jóval több volt a komoly érdeklődők aránya, mint valaha” – tette hozzá Oxman. Ennek kapcsán a CEA-vezetősége egyhangúan felkérte a szervezőket, hogy hasonló módszerrel szűrjék a látogatókat a jövőben is. A rendezvényt óriási sajtóérdeklődés is övezte, legalább 6000 médiamunkás utazott Las Vegasba.

Az első becslések szerint a technológiai ipar is megérezte a válságot, s ezen még a karácsonyi szezon sem segített. A korai előrejelzések arra számítottak, hogy az ajándékvásárlási láz nem csökken a gazdasági helyzet miatt, azonban az NPD Group felmérései az előző évhez viszonyítva 5,7 százalékos visszaesést mutatnak a szórakoztatóelektronikai eszközök és számítógépek forgalmában.
hvg360 Gyükeri Mercédesz 2024. december. 23. 16:39

Orbán Viktor négy ruhája

Négy nap alatt négyszer volt alkalma nyilatkoznia, évet értékelnie a miniszterelnöknek, Orbán Viktor ezt négyféleképpen tette meg. Milyen volt az európai, a tanítóbácsis, a rutinból lenyomós és a szerepét komolyan vevő Orbán, és mi volt a közös a négy szerepben?