Ez a cikk 18 éven felüli olvasóinknak szól!
Ez a cikk 18 éven felüli olvasóinknak szól!
Írásunk a szex-játékokról gondolatébresztő cikknek indult,ám időközben sorozattá fejlődött. Itt az idő, hogy komolyabban is elemezzük a témát: milyen hatással van a játéküzlet a szex- és pornóiparra?
Köztudott tény, hogy minden, ami érdekes, híres vagy „botránykeltő”, az automatikusan átkerül a pornóiparba is: mondhatnánk úgy is, hogy a szex-és pornóipar egyfajta lenyomata a mindennapi életnek. Celebritások, kosztümök, film- és filmsorozat feldolgozások, események és helyszínek – mindezen elemek megjelenése az erotikában a valóságra épít, hiszen sokkal érdekesebb (és üzletileg jövedelmezőbb) például egy erotikus „középkori kosztümös” feldolgozás, mint egy névtelen párocska szöszmötölése egy hotelszobában. A valóság tehát átkerül a pornó-médiába, ezt tudjuk. Ennél azonban jóval érdekesebb, hogy a virtuális valóság is átkerül!
A vonzó számítógépes játékhősök megjelenése egyidős magával a számítógépes játékokkal: persze a boldog hősidőkben a grafika még nem volt alkalmas arra, hogy beindítsa a (főleg) férfi játékfelhasználók hormonjait – a hősnők pár száz pixelből álltak, ebből húsz pixel volt a cici, húsz a fenék, az összhatás pedig annyira volt izgató, mint egy másodfokú egyenlet. A videokártyák és a gépek teljesítményének növekedésével azonban ez a helyzet a kilencvenes évek elejére megváltozott.
A számítógépes játékok iránti vonzalom meglepő módon egyáltalán nem „beteges”, sőt már szakszó is van rá: a modern pszichológia „Zelda-komplexus”-nak nevezi az ősrégi, ám klasszikus Zelda c. számítógépes játék után. A tudomány álláspontja szerint: a számítógépes, fiktív figurák iránti vonzalom nem több, sőt lelki hátterét tekintve ugyanaz, mint amikor filmsztárok vagy hírességek után áhítozunk. Hiszen ami szép, az szép, ami szexi, az pedig szexi – még akkor is, ha esetleg csak egy számítógép generálta figuráról van szó.
A legjobb példa erre (ki más is lehetne…) minden idők leghíresebb számítógépes hősnője, Lara Croft, aki bár nem létezik, mégis igen tekintélyes rajongótábort tudhat a magáénak. Ráadásul Lara (hogy végre elinduljunk eredeti témánk irányába) igen tekintélyes szex- és pornóháttérrel is rendelkezik. Mrs. Croft volt az első figura, aki a számítógép-iparból először a filmvilágba, majd onnan a szexipar világába került. A Lara Croft pornó feldolgozások száma a végtelenhez közelít - különösen mókás például a szoft-kategóriába tartozó Womb Raider nevű klasszikus.
A fentebb ismertetett folyamat persze más utat is követhet – így történt ez a Star Wars esetében is. A filmből lettek a játékok, majd a játékok figurái itt is átkerültek a szexiparba. A leghíresebb SW játéksorozat a KOTOR (Knights Of The Old Republic) figurái például lassan több pornófeldolgozásban és képregényben szerepelnek, mint maguk az eredeti Star Wars szereplők.
A legnagyobb szerepet a tortából azonban itt is a World of Warcraft szakítja, egészen pontosan a World of Porncraft. A több mint tízmillió aktív játékossal rendelkező online játék alapján forgatott filmsorozat szereplői egy az egyben lettek átvéve a játékból: így ne lepődjünk meg, ha szerelmeskedő elfeket, mágusokat vagy éppen orkokat látunk a vásznon. A pornó-Warcraft filmeket gyártó Top of the Food Chain, Inc. nem is titkolja, hogy alkotásaik a játék hatására és a játék rajongóinak készülnek. Tekintve, hogy Warcraft rajongóval tele van a világ, filmjeik igen jövedelmező vállalkozásoknak bizonyulnak – nem csoda, hogy már a hetedik epizódot forgatják.
Érdekes módon a Warcraftot jegyző Blizzard Entertainment eddig még nem tett lépéseket, a nyilvánvaló copyright-problémák ellenére sem – valószínűleg maga a Blizzard is úgy gondolja, hogy egy kis szex (és persze egy kis reklám) nem árthat.
A felsorolást a végtelenségig lehetne folytatni: egy kis kutakodás után kiderül, hogy a Half Life főhősnője, Alyx is szerepelt már „felnőtt filmben”, sőt a magához a játékhoz is letölthető olyan modifikáció, amelynek a segítségével a hölgyet a lövöldözés mellett egy kis malackodásra is rávehetjük.
De nem kerülhették el sorsukat a Resident Evil bájos szereplői sem - tekintve, hogy ez a játéksorozat mennyi vonzó hölgyet vonultatott fel az évek során, ez nem is meglepő.
És hogy mindez, rendjén van-e így? Nos, ha a számítógépes figuráknak joguk van lövöldözni, akkor valószínűleg joguk van a szerelmi élethez is.