Van repülő autó, nincs infrastruktúra
Az amerikai otthonok előtt még mindig nem kifutópályák, hanem egyszerű utak találhatóak, mutatott rá Anne Dietrich, az amerikai Terrafugia egyik operatív igazgatója - mindez az utakra szánt, kétszemélyes repülő autóval, a The Transition-nel kapcsolatos sajtótájékoztatón hangzott el.
Amerikában jelenleg hozzávetőlegesen 5000 repülőtér található, amelytől a pilóták legtöbbje átlagosan 20 mérföldes távolságban él. A Transition segítségével ki lehetne használni az alulhasznosított repülőtereket - miután a pilóta földet ért, kocsibérlés vagy taxizás helyett egyszerűen csak felhajthatja a jármű szárnyait és továbbgördülhet. A nagy kihívást jelentő szárnykezelést is ötletesen oldották meg: csak a földön lehet megváltoztatni a szárnyak állapotát, valamint egy, csak a pilóta által ismert azonosítókódot kell beütni a műszerfalon.
A prototípus várhatóan 2008-ban készül el, az első modellek pedig 2009-ben látnak napvilágot, a gyártás beindulása 2011-12 környékére várható. A jármű várhatóan 148 ezer dollár körüli áron szerezhető majd be.