2007. november. 12. 17:11 hvg.hu Utolsó frissítés: 2007. november. 12. 17:01 Tech

Van repülő autó, nincs infrastruktúra

Az amerikai otthonok előtt még mindig nem kifutópályák, hanem egyszerű utak találhatóak, mutatott rá Anne Dietrich, az amerikai Terrafugia egyik operatív igazgatója - mindez az utakra szánt, kétszemélyes repülő autóval, a The Transition-nel kapcsolatos sajtótájékoztatón hangzott el.

"Egy jó ideig nem lesz repülő autó, legalábbis olyan nem, amilyenre az emberek általában gondolnak", nyilatkozta Anne Dietrich az IDG-nek. "Nem mondanám, hogy sosem lesz ilyen, de ma még nem létezik ehhez sem infrastuktúra, sem megfelelő oktatás, sem pedig az a technológia, ami helyettesíthetné a pilótaképzettséget. Csak pilóták repülhetnek egyelőre a Transition-nel és még nem fejlesztettük ki azt a technológiát, ami megértené azt a szóbeli utasítást, hogy "most pedig vigyél a zöldségeshez". Ez egy repülőgép, amelyet pilóták vezetnek egy már létező infrastruktúrában, ami a repülőtér."

Amerikában jelenleg hozzávetőlegesen 5000 repülőtér található, amelytől a pilóták legtöbbje átlagosan 20 mérföldes távolságban él. A Transition segítségével ki lehetne használni az alulhasznosított repülőtereket  - miután a pilóta földet ért, kocsibérlés vagy taxizás helyett egyszerűen csak felhajthatja a jármű szárnyait és továbbgördülhet. A nagy kihívást jelentő szárnykezelést is ötletesen oldották meg: csak a földön lehet megváltoztatni a szárnyak állapotát, valamint egy, csak a pilóta által ismert azonosítókódot kell beütni a műszerfalon.

A prototípus várhatóan 2008-ban készül el, az első modellek pedig 2009-ben látnak napvilágot, a gyártás beindulása 2011-12 környékére várható. A jármű várhatóan 148 ezer dollár körüli áron szerezhető majd be.
Élet+Stílus hvg.hu 2024. november. 30. 10:00

„Elájult, és akkor jött rá, hogy valami nem stimmel” – Kösz, jól: kiégés és stressz a magyar munkahelyeken

<strong>Milyen személyiségjegyek jellemzik a munkamániásokat, és mi lehet az oka, hogy Magyarországon a civil szférában dolgozik a legtöbb munkafüggő</strong>? Mennyire az egyén, és mennyire a munkáltató felelőssége, ha a munkamánia eluralkodik, és függőséggé, kiégéssé válik? <strong>Mi a közös Karácsony Gergelyben és Donald Trumpban?</strong> A Kösz, jól vendége volt Kun Bernadette pszichológus és Merész István, az Allianz-Trade vezetője.