Kilenc országban fejleszt a YouTube
A YouTube amerikai videocserélő portál bejelentette, hogy anyacége, a Google nyomdokában több külföldi országban is - főként Európában - helyi verzióval jelenik meg a piacon.
URLguru |
A YouTube kilenc országban történő fejlesztése a weblap lefordítását, illetve a műszaki segítségnyújtáshoz az adott ország nyelvén való hozzáférést jelenti, helyi viszonyokhoz alkalmazott funkciókkal.
A 2005-ben egy kaliforniai garázsban létrehozott YouTube portált a Google 2006 októberében vásárolta fel. Ez a második legnagyobb bevásárlása a 2007-ben megszerzett DoubleClick, a globális online hirdetési piac egyik zászlóshajója után.
A naponta megtekintett mintegy 100 millió videóval és a percenkét hozzáadott hat órányi új tartalommal a YouTube világelső - a kedden közzétett adatok szerint. Ugyanakkor minden országban akad konkurense. Franciaországban például a Dailymotion a sarkában liheg mintegy 20 százalékos piaci részesedéssel.
Az európai országok többségében a Google messze az elsőszámú keresőportál, jóval megelőzve fő konkurenseit, a Microsoftot és a Yahoo!-t A Comscore intézet szerint a Google csupán Norvégiában, Oroszországban és Svédországban szorul háttérbe. Az Egyesült Államokban a Yahoo! áll az első helyen, a Google csupán a harmadik.
Piachódítási stratégiájában a YouTube továbbra is a videofelvételeit az internetre feltöltő fogyasztói közösségeket veszi célba - mondta Eric Schmidt. Teszi ezt annak ellenére, hogy a portál partneri megállapodásokat kötött több tartalomszolgáltatóval is, nevezetesen a BBC brit közszolgálati televízióval, a France 4 francia televízióval, az Antenna 3 és a Cuatro TV spanyol csatornákkal, valamint több európai futballklubbal, így a Chelsea FC-vel, az AC Milannal, az FC Barcelonával és a Real Madriddal.
A közeledés révén a YouTube várhatóan időhöz jut, így rendezni tudja a szerzői jogokhoz igencsak ragaszkodó tartalomszolgáltatókkal való viszonyát. A vitatott programok megszüntetésére irányuló kísérletek ellenére ugyanis a portált többször is beperelték.