2007. március. 14. 17:22 BBC Utolsó frissítés: 2007. március. 14. 17:22 Tech

Egymilliárd dollárra perlik a YouTube-ot

Egymilliárd dollárra perli a szórakoztatóipari óriás Viacom Media a Google tulajdonában lévő YouTube videó megosztó oldalt.

A Viacom állítása szerint a médiaholding tulajdonában lévő MTV és Nickelodeon tévécsatornák adásait illegálisan teszi elérhetővé a YouTube. A cég becslése szerint 160 ezer videóját töltöttek fel a felhasználók a Google tulajdonában álló videomegosztó oldalra, melynek nyomán 1,5 milliárdan látták a filmeket, klipeket, tévéadásokat - írja a BBC.

Az anyacég válaszában leszögezi, „biztos benne”, hogy a YouTube tiszteletben tartja a szerzői jogokat. Ennek ellenére a keresővállalat részvényei 2,6 százalékot estek, 11,72 dollárra.

Megosztott pillanatok: illegális?
© AP
A több mint egymilliárd dolláros kár megtérítése mellett a Viacom célja, hogy gátat szabjon a „széleskörű nemzetközi szerzői jogsértéseknek”.

A YouTube stratégiája tudatosan figyelmen kívül hagyta a jogsértéseket, nem tette meg a szükséges óvintézkedéseket az illegális tartalmak feltöltése ellen” – teszi hozzá a Viacom nyilatkozata.

„Üzleti modelljük, mely a letöltésszám generáláson, és a reklámok értékesítésén alapul, nyilvánvalóan illegális, és rengeteg pontján szembe megy a szerzői jogi törvénykezéssel” – vélekedik a cég.

Múlt hónapban, a többek között a VH1 és a Comedy Central adókat is tulajdonló Viacom, 100 ezer videó eltávolítására kérte fel a YouTube-ot. A pert végül akkor indította útjára a cég, amikor a Google hosszú ígérgetés után sem kezdte meg a feltöltések szűrését végző alkalmazás használatát.

A Viacom szerint az általuk termelt értékek babérjait aratja le a Google, ráadásul lábbal tiporja a filmeket író, rendező, forgató emberek sokaságának munkáját.

A Google szóvivője a keresetre reagálva elmondta: „még nem kaptuk kézhez a vádiratot, de biztosak vagyunk benne hogy a YouTube törvényesen jár el és működik. A videomegosztó pedig remek szolgáltatás a felhasználóknak, és igen hatékony hirdetési eszköz a filmek szerzői jogait birtokoló cégeknek is, mely által sokkal szélesebb közönséget szólíthatnak meg, mint ezelőtt.”

Hirdetés