2007. március. 23. 17:47
MTI
Utolsó frissítés: 2007. március. 23. 17:48
Tech
Új riválist kap a YouTube
Rupert Murdoch ausztrál médiacézár szövetséget hozott létre, amely nyáron új internetes filmszolgáltatást indít, hogy megtörje a YouTube, a Google videómegosztó portáljának egyeduralmát az online videózás piacán.
A News Corp, az ausztrál milliárdos óriáscége az NBCUniversal médiabirodalommal kötött megállapodást, amelynek értelmében a két cég gondozásában készült sorozatok és filmek - például a 24 című krimisorozat, vagy éppen a híres Borat-film és még több ezer órányi anyag - részletei egy új videómegosztón jelennek meg.
A Der Spiegel című hamburgi hetilap honlapján megjelent cikk szerint arra is lesz példa, hogy egész filmeket és
sorozat-epizódokat is feltesznek majd, a YouTube - amelyen elsősorban amatőr felvételek jelennek meg - így nyártól komoly vetélytárssal számolhat. A News Corp és az NBC ráadásul egyezségre jutott szinte az
összes Google-riválissal is, így az MSN (a Microsoft portálja), az AOL (Time Warner) és a Yahoo oldalaira is felkerülnek a videó-platformon megjelent felvételek a MySpace közösségi oldalon kívül, amelyet már 2005-ben felvásárolt a News Corp.
A Netzeitung című német hírportálon megjelent beszámoló szerint korántsem véletlen, hogy Murdoch volt a kezdeményező, mert korábban meg akarta szerezni a rendkívül népszerű videómegosztót, de tavaly ősszel végül 1,65 milliárd dollár ellenében a Google lett a YouTube új tulajdonosa. A nagy médiavállalkozások és a Google között megbeszélések kezdődtek arról, hogy miként lehetne biztosítani a videomegosztón megjelenő felvételek szerzői jogi védelmét, de a tárgyalások megfeneklettek, és számos kártérítési per indult a YouTube ellen, most pedig létrejött a megállapodás az új portál elindításáról.
A tervek szerint ingyen lehet majd nézegetni a videókat, bevételt pedig a reklámoktól remélnek. A vállalkozás szervezői már be is jelentették, hogy az Intel és a Cisco, a két informatikai óriáscég, valamint a General Motors is szívesen hirdetne az új videómegosztó oldalon.
A Der Spiegel című hamburgi hetilap honlapján megjelent cikk szerint arra is lesz példa, hogy egész filmeket és
sorozat-epizódokat is feltesznek majd, a YouTube - amelyen elsősorban amatőr felvételek jelennek meg - így nyártól komoly vetélytárssal számolhat. A News Corp és az NBC ráadásul egyezségre jutott szinte az
összes Google-riválissal is, így az MSN (a Microsoft portálja), az AOL (Time Warner) és a Yahoo oldalaira is felkerülnek a videó-platformon megjelent felvételek a MySpace közösségi oldalon kívül, amelyet már 2005-ben felvásárolt a News Corp.
A Netzeitung című német hírportálon megjelent beszámoló szerint korántsem véletlen, hogy Murdoch volt a kezdeményező, mert korábban meg akarta szerezni a rendkívül népszerű videómegosztót, de tavaly ősszel végül 1,65 milliárd dollár ellenében a Google lett a YouTube új tulajdonosa. A nagy médiavállalkozások és a Google között megbeszélések kezdődtek arról, hogy miként lehetne biztosítani a videomegosztón megjelenő felvételek szerzői jogi védelmét, de a tárgyalások megfeneklettek, és számos kártérítési per indult a YouTube ellen, most pedig létrejött a megállapodás az új portál elindításáról.
A tervek szerint ingyen lehet majd nézegetni a videókat, bevételt pedig a reklámoktól remélnek. A vállalkozás szervezői már be is jelentették, hogy az Intel és a Cisco, a két informatikai óriáscég, valamint a General Motors is szívesen hirdetne az új videómegosztó oldalon.
Tech
hvg.hu
2007. március. 19. 12:10
Díjakat oszt ki a legjobb videóknak a YouTube
Tech
hvg.hu
2007. március. 12. 14:38
Nyerj választást a YouTube-on
Tech
BBC
2007. március. 14. 17:22