2007. április. 10. 14:07
MTI
Utolsó frissítés: 2007. április. 10. 14:07
Tech
A World of Warcraft játékosainak virtuális vagyonát lopják adattolvajok
A World of Warcraft (WoW) online közösségi játék előfizetőinek játékon belüli virtuális vagyonát fosztogatják egyre gyakrabban a hackerek (adattolvajok).
A feketepiacon a virtuális WoW-pénznek nagyon is valódi, dollárokban mérhető értéke van, ugyanis a lopott pénzt aztán specializált feketepiacokon más WoW-os játékosoknak adják el.
Nemrég derült rá fény, hogy létezik a Windows-on belül egy biztonsági rés, amelyen keresztül a hackerek még könnyebben jutnak hozzá a féltve őrzött WoW-os belépési jelszóhoz, amelyet a játékosoknak minden alkalommal be kell gépelniük, mielőtt az online szerepjáték világába belépnek.
A Microsoft kiadott egy szoftveres javítást, hogy a biztonsági rést betömjék, ám a rossz programozás miatt az eddigi kár becslések szerint dollármilliókban mérhető, illetve rengeteg WoW-játékos számára megkeseríti a játékélményt, hiszen a hónapokon, vagy akár éveken át tartó szorgos gyűjtögetéssel megszerzett virtuális vagyon teljesen kárba vész.
A játékot kiadó Blizzard cég ugyan megvizsgál minden egyes esetet és pótolja az elveszett tárgyakat, de a visszaélések lehetőségének elkerülésére hivatkozva az aranyat már nem szolgáltatja vissza.
Az adattolvajok után nyomozó cégek azt vizsgálták, hogy a virtuális bűnözők hogyan tudnak betörni számítógépekre, s arra a következtetésre jutottak, hogy a különböző honlapokra látogató felhasználók gépeire szivárog be észrevétlenül a titkos kód. Vannak olyan honlapok, amelyeket maguk a hackerek hoztak létre, ám másokat az üzemeltető tudta nélkül fertőztek meg.
A biztonsági szoftverekkel foglalkozó Symantec nyomozást folytatott az ügyben, és kiderítette, hogy a lopott WoW-jelszavak értéke ma már sokkal többet ér a feketepiacon, mint a lopott bankkártyáké. Ugyanis egy lelkes WoW-játékos akár több sikeres karakter birtokosa is lehet, ezért a tőle ellopott ritka tárgyak és a játékon belüli arany dollár akár többet is érhet, mint az a pénz, amelyet egy-egy bankkártyán tárolnak.
Nemrég derült rá fény, hogy létezik a Windows-on belül egy biztonsági rés, amelyen keresztül a hackerek még könnyebben jutnak hozzá a féltve őrzött WoW-os belépési jelszóhoz, amelyet a játékosoknak minden alkalommal be kell gépelniük, mielőtt az online szerepjáték világába belépnek.
A Microsoft kiadott egy szoftveres javítást, hogy a biztonsági rést betömjék, ám a rossz programozás miatt az eddigi kár becslések szerint dollármilliókban mérhető, illetve rengeteg WoW-játékos számára megkeseríti a játékélményt, hiszen a hónapokon, vagy akár éveken át tartó szorgos gyűjtögetéssel megszerzett virtuális vagyon teljesen kárba vész.
A játékot kiadó Blizzard cég ugyan megvizsgál minden egyes esetet és pótolja az elveszett tárgyakat, de a visszaélések lehetőségének elkerülésére hivatkozva az aranyat már nem szolgáltatja vissza.
Az adattolvajok után nyomozó cégek azt vizsgálták, hogy a virtuális bűnözők hogyan tudnak betörni számítógépekre, s arra a következtetésre jutottak, hogy a különböző honlapokra látogató felhasználók gépeire szivárog be észrevétlenül a titkos kód. Vannak olyan honlapok, amelyeket maguk a hackerek hoztak létre, ám másokat az üzemeltető tudta nélkül fertőztek meg.
A biztonsági szoftverekkel foglalkozó Symantec nyomozást folytatott az ügyben, és kiderítette, hogy a lopott WoW-jelszavak értéke ma már sokkal többet ér a feketepiacon, mint a lopott bankkártyáké. Ugyanis egy lelkes WoW-játékos akár több sikeres karakter birtokosa is lehet, ezért a tőle ellopott ritka tárgyak és a játékon belüli arany dollár akár többet is érhet, mint az a pénz, amelyet egy-egy bankkártyán tárolnak.
Tech
Infinit
2005. június. 20. 13:26
A Pacman játékban összekeveredik a virtuális és a valódi világ
Gazdaság
hvg.hu
2005. október. 27. 15:41
Virágzik a virtuális tárgyak kereskedelme a való világban
Tech
hvg.hu
2005. május. 10. 12:21
A szaglás és tapintás is lehetővé válik az új virtuális valóságban
Trend
2005. július. 20. 00:00
Virtuális világok
Tech
hvg.hu
2005. augusztus. 03. 08:45
Virtuális barátnő lesz Bódi Sylvi
Tech
MTI
2007. január. 24. 15:52
Virtuális világot indít a BBC gyermekeknek
Tech
MTI
2007. április. 09. 11:03
Illegális kaszinók után nyomoznak a Second Lifeban
Világ
MTI
2006. december. 15. 11:51