2005. június. 20. 13:26 Infinit Utolsó frissítés: 2005. június. 20. 13:28 Tech

A Pacman játékban összekeveredik a virtuális és a valódi világ

Elkészült a népszerű Pacman játék emberi platformon "futtatható" verziója. A játékosok egy speciális szemüveg segítségével virtuális világba kerülnek át, ahol ők a főhősök. Tron feléled?

Szingapúri játékfejlesztők készítették el azt a hordozható számítógépet, amelynek segítségével a játékosok egyaránt felvehetik Pacman vagy akár valamelyik üldöző szellem szerepét is – írja a BBC News. A hordozható számítógépet a fejre lehet illeszteni, mint egy head-setet, e mellé jár a speciális szemüveg. A számítógép virtuális világot vetít a játékos szeme elé, mintegy szűrővel bővítve a környező világot. A játékos egyszerre látja valódi környezetét és a szerkezet segítségével az erre rávetített "bekebelezendő" golyókat, vagy elfogandó és megsemmisítendő Pacmant, attól függően, hogy a játékos melyik oldalt választja.

A kapcsolattartás a játékosok számítógépei között egy központi szerver segítségével történik. Ez a számítógép egyezteti össze a játékosok mozgását, eredményeit, a megjelenítendő képeket. A játékosok és a központ között drótnélküli kapcsolat működik folyamatosan, a fejlesztők gyakorlatilag minden drótnélküli technológiát alkalmaztak: WI-FI, Bluetooth, GPS, stb. A tesztjáték során egy 70x70 méteres kockán belül a játék kiválóan működött, négy játékossal körülbelül 10-20 percig tartott egy játék.

A szerkezet fejlesztői: Adrian David Cheok és csapata, a Mixed Reality Lab, a Szingapúri Nemzeti Egyetemről. Saját bevallásuk szerint a legnagyobb kihívás a valódi világ és a virtuális világ összehangolásában rejlett. Tökéletesen nem is lehet megoldani a feladatot, de a játékélmény eléréséhez nem is szükséges.

Az azonban egyelőre kiküszöböletlen probléma, hogy a GPS helymeghatározók pontossága 10-20 méteren belüli, ami más esetekben, például egy személy, helyszín vagy autó keresésénél bőven elegendő, de e játék esetében nem. Ezért ezeknek a szerkezeteknek a finomítására törekednek a jövőben.

A teljes rendszer 10-20 ezer dollár közötti összegért vásárolható meg. Ha beválik és lecsapnak rá a játékfejlesztő, illetve forgalmazó cégek, várhatjuk a Pacman-nél összetettebb félvirtuális játékok özönét is…

Zhvg hvg.hu 2024. november. 27. 16:00

zCast: Az akkugyárhatalom, ahol a hatóságok és a gyárak együtt állnak szemben a helyi polgárokkal

Megpróbáltuk sok nézőpontból körbejárni az akkugyárhatalommá válás meglévő – és várható – kockázatait és előnyeit, amihez Éltető Andrea közgazdász volt segítségünkre. Hány gyár épült és épülhet még? Mikortól válhat a lakossági energia- és vízigény kárára az víz- és energiazabáló iparág? Mennyire piszkosak a tiszta közlekedéshez szükséges gyárak? Vajon tudnánk jobban csinálni, mint ahogy most megy, és egyáltalán megéri ez az egész? Gyere velünk, és megtudhatod.