2005. június. 02. 14:12 hvg.hu Utolsó frissítés: 2005. június. 02. 14:12 Tech

IBM: Robbanás előtt az online játékipar

Az IBM pár napja megrendezte az online játékiparról szóló világméretű webkonferenciát. A szakmai fórumra azért van szükség, mert az elektronikus játékokkal való szórakoztatás az utóbbi időben jelentős iparággá nőtte ki magát.

Játékháború. Interaktív együttműködés
a növekedésért
© PC Dome
Az interaktív szórakoztatóipar páratlan forgalomnövekedést mutatott az elmúlt időszakban. Elemzők becslése szerint a hagyományos PC-, videó- és hordozható játékok hardver és szoftverforgalma 2009-re várhatóan meghaladja a 31,6 milliárd dollárt, az online játékpiacé pedig a 9,8 milliárdot. Az évtized végére az interaktív szórakoztatás bevételei mindenképpen meghaladják az 50 milliárd dolláros álomhatárt. A hagyományos médiabirodalmak is elkezdtek belépni erre a területre, a technológiai vállalatok közreműködése pedig elengedhetetlen, az online játékok által megkövetelt számítástechnikai kapacitás és biztonság megvalósításához.

Az IBM e folyamatokat látva, s centrális piaci helyzetét kihasználva úgy döntött, hogy a játékok fejlesztőit és gyártóit, a kis kreatív cégek szakembefreit, összehozza a médiaipar nemzetközi szakértőivel, hogy lehetőséget teremtsen az online játékok bevezetését, menedzselését és terjesztését közvetlenül érintő kérdések megvitatására. Az első páneurópai virtuális játékfórum célja az volt, hogy megindítsa és ösztönözze a párbeszédet a világ vezető szakértői és az európai játékszakemberek között.

Ez a konferencia csak az első volt a sorban, hiszen az IBM három havonta megrendezi majd a Virtual Game Event világméretű internetes konferenciát az iparágat vezető cégek fejlesztőinek, menedzsereinek közreműködésével, akik megosztják tudásukat, tapasztalataikat, jövőképüket európai kollégáikkal.