2007. január. 15. 20:10 MTI Utolsó frissítés: 2007. január. 15. 19:15 Tech

Az európaiak 11 órát interneteznek hetente

Az európaiak átlagosan 11 órát interneteztek hetente a múlt évben - adta hírül az osztrák tömegtájékoztatás az EIAA (European Interactive Advertising Association) tanulmányának adataira hivatkozva.

A felmérések szerint ez 11 százalékos növekedést jelent a 2004-es évhez viszonyítva, és külön érdekesség, hogy az internetezők háromnegyede főképpen magánszemélyként használta a világhálót.

A széles sávú internetezés Európa-bajnoka Franciaország, hiszen ott 87 százalékos a világhálóhoz való ilyen hozzáférés aránya. Mögötte Norvégia és Dánia következik 85 százalékos széles sávú lefedettséggel, majd Nagy-Britannia és Svédország 84 százalékkal.

Európában ugyan stagnál a televíziók, a rádiók és a napilapok nézettsége és olvasottsága, azonban a magazinok már 5 százalékos visszaesést voltak kénytelenek elkönyvelni. Az osztrák sajtóban idézett tanulmány szerint az internet a média egyedüli olyan ága, amelynél növekszik a felhasználására fordított idő.

Az osztrák tömegtájékoztatás hétfőn arról is hírt adott: az osztrák cégek már olyannyira használják a világhálót, hogy minden 5 vállalkozás közül 4-nek már saját internetes honlapja van. Ezzel az Eurostat adatai alapján Ausztria a kontinens középmezőnyében foglal helyet, de például Németország előtt. A rangsort ezen a téren Svédország és Dánia vezeti.

Európában egyébként átlagosan minden 3 cég közül kettőnek van internetes honlapja.

hvg360 Hamvay Péter 2024. november. 28. 15:20

Magyar Péter a politikai sárm iskolapéldája – interjú Sonnevend Júlia amerikai-magyar médiaszociológussal

A sárm, amivel korunk politikusainak egy része él, azt sugallja, hogy „olyan vagyok, mint te, úgy gondolkodom, úgy élek, mint te<strong>”</strong>, még akkor is, ha ez nincs is így – mondja Sonnevend Júlia. Az amerikai-magyar médiaszociológust a témában írt sikerkönyvéről, Orbán Viktorról, Magyar Péterről, Kim Dzsongunról és az egyesült államokbeli karrierjéről kérdeztük.