2005. november. 25. 16:03 hvg.hu Utolsó frissítés: 2005. november. 25. 16:18 Tech

Nagyobb profitot várnak a Coldplay vagy Robbie Williams CD-itől is

A zeneipar alaposan megváltozott az utóbbi időben. A korábban jól nyomon követhető trendeket felváltották a regionális és globális kiskereskedők által kiszolgált egyre összetettebb ügyfélkör igen színes vásárlási szokásai. Emiatt még az olyan nagy cégeknek is, amint az EMI gyorsabb információelemzésre és nagyobb rugalmasságra van szükségük az új terméktípusok és üzleti modellek megtalálásához.

A Coldplay zenekar plakátja. Az EMI
szárnyalni akar
© EMI Music
A világ második legnagyobb lemezkiadó vállalata, az EMI Music is úgy próbál hatékonyabbá válni az új piaci körülmények között, hogy integrált vállalatirányítási rendszerrel felügyeli és fejleszti tovább globális pénzügyi és értékesítési folyamatait.

A nagy német szoftvercég, az SAP AG rendszerét, a mySAP ERP-t választották a Coldplayt, Norah Jonest és Robbie Williamst képviselő cég üzleti folyamatainak optimalizálására. Ez azt jelenti, hogy a regionális és globális üzleti folyamatok pontosabb elemzésével, és az új termékek és új üzleti modellek gyorsabb bevezetésével az EMI sikeresebben alkalmazkodhat közvetlen ügyfelei és a fogyasztók változó igényeihez.

A pénzügyi és értékesítési folyamatokat összehangoló, az átláthatóságot fokozó és a globális jelentéskészítés hatékonyságát javító mySAP ERP megoldás több régi rendszert vált ki a számvitel, a beszerzés, a rendelések rögzítése és a pénzügyi beszámolókészítés területén. A globális projekt első, britanniai és írországi szakasza már tavaly lezárult, s jelenleg Japánban dolgoznak a rendszer bevezetésén. A globális munka még legalább 3-5 évig tart.

„Gyökeresen átalakul a szórakoztatóipar, és mi szeretnénk lépést tartani a fejlődéssel, hogy ki tudjuk aknázni az új értékesítési és disztribúciós csatornák lehetőségeit" – mondta el Andrew Hickey, az EMI Music műszaki vezérigazgató-helyettese. Az EMI Music jól halad üzleti tevékenysége átalakításával, amire azért kényszerült, mert alkalmazkodnia kell a mindinkább az internetre, mobiltelefonokra és hordozható médialejátszókra épülő digitális piachoz. A regionális és globális kiskereskedők által kiszolgált ügyfélkör egyre összetettebb jellege miatt a vállalatnak gyorsabb információelemzésre és nagyobb rugalmasságra van szüksége az új terméktípusok és üzleti modellek lehetőségeinek kihasználásához is.