Átrendeződés az autók minőségi versenyében
Németországban egy év alatt 11,3 százalékra nőtt az Opel piaci részesedése, amit a cég azzal magyaráz, hogy jelentősen javult a márkához tartozó típusok minősége. Most piackutatók is igazolták, hogy a vásárlók a minőséget legalább annyira fontosnak tartják, mint az árat.
Két kutatóintézet is készített vizsgálatokat a német autópiacon a közelmúltban. Különösen a márkakereskedők elégedettségére voltak kíváncsiak. A Bambergi Egyetem Autóipari Kutatóközpontja 26 márkát értékelt, míg az Alkalmazott Tudományok Nürtingeni Egyetemének Autóipari Kutatóintézete 28-at.
A „Márkakereskedő elégedettségi mutató” – amelyet a Bambergi Kutatóközpont vezetett be, 1995-ben – meglepő változásokat mutat. Korábban az elégedettségi verseny élén rendre a japán márkák végeztek. Most azonban az Opel e kategóriában az élre került, s az „Új autók minősége” kategóriában is a második tudott lenni, messze megelőzve az egyéb német autógyártókat. Itt egyébként a Sabura vezeti a listát az Opel és a Honda előtt.