Dél-Koreában új értelmet adtak a nagybevásárlás szónak: egy gigantikus plakátról az okostelefonnal választják ki az árukat az emberek, míg a metróra várnak. Még aznap meg is kapják a csomagot.
Egy újfajat kampánnyal jelentősen megnövelte az online eladásait Dél-Koreában a Home plus (ez a Tesco ottani neve). A tavaly ősz óta elérhető virtuális szupermarket lényege, hogy a metróállomásokon, hatalmas plakátok előtt állva intézhetik a nagybevásárlást az emberek, míg a szerelvényre várnak - írja a designboom.com.
Csak el kell sétálniuk az egész falat betakaró reklámplakát előtt, ami úgy néz ki, mintha egy valódi bolt polcrendszere lenne, rajta a legáltalánosabb termékekkel és az árakkal. Az okostelefonjuk beolvassa a QR kódot, beteszik a terméket a virtuális kosarukba, megvásárolják a neten, és még aznap átvehetik, miután hazaértek. Nincs sorbanállás, nincs várakozás, még az üzletig sem kell elmenni, viszont a bevásárlás élményét is megkapják.
A koreaiak híresen keményen dolgozó nemzet – a piac is különleges éppen ezért. Ezek az emberek mindig elfoglaltak és fáradtak - számukra a hétvégi nagybevásárlás időpocsékolás. Ráadásul az üres várakozási időt átváltoztatták vásárlássá, amitől megint csak hatékonyabbnak érezhetik magukat a dél-koreaiak.
A kampányt követően az online eladások 130 százalékkal nőttek, a regisztrált felhasználók száma pedig 76 százalékkal lett magasabb.
A Koreai Köztársaság, köznapi elnevezése szerint Dél-Korea a világ egyik vezető gazdasági hatalma, a Föld leggazdagabb országainak egyike. Fővárosa és legnagyobb városa Szöul, mely a világ második legnagyobb várostömörülése.