Hálózat hvg.hu 2011. július. 27. 15:42

Kínában terjeszkedik a Zynga

Az amerikai cég új partnerekkel lép a kínai internetes játékpiacra – a Facebook nélkül.

A Zynga a kínai piacot vette célba a Businessinsider.com híre szerint: a Tencent kínai webes céggel helyezik piacra a CityVille új verzióját.

AP/Paul Sakuma

A Zynga első kiugróan népszerű játéka a FarmVille volt, amivel már több tízmillióan játszottak havonta, később a  CityVille a százmilliós határt is átlépte.

A kínai verziót kezdetben Tencent kisebbik, 100 millió tagot számláló, Pengyou nevű közösségi oldalon terjesztik, és később a tervek szerint a nagyobb,  Qzone névre keresztelt közösségi hálón, amely 500 millió taggal rendelkezik.

A Zynga számára ez minden bizonnyal óriási előrelépés – főleg, hogy így már nincsenek a Facebookhoz láncolva.

Kína hatalmas, virágzó  internetes piacot jelent. Közel félmilliárd kínai internetezik -, de kevesebb, mint egy ezrelék használja a Facebookot.  A szám tájékoztató jellegű, csak becslés, mert a cenzúra és a cenzúra megkerülésének különböző módjai természetesen torzítják az adatokat.