Sport Mészáros Sándor 2012. november. 17. 18:36

Vettel az élen, Hamilton közelít

Újabb edzés, újabb Vettel-elsőség: a forgatókönyv az Amerikai Nagydíj harmadik gyakorlásán sem változott, azonban a Red Bull vb-éllovasának előnye jelentősen megcsappant a nyitónaphoz képest. A német 2 és fél tizeddel volt gyorsabb a McLaren menőjénél, Lewis Hamiltonnál, míg egyetlen bajnoki ellenfele, Fernando Alonso a 4. helyre tudott felkapaszkodni.

Tovább dominál Austinban a Red Bull vb-éllovas címvédője, Sebastian Vettel: a nyitónapot elképesztő fölénnyel uraló német az Amerikai Nagydíj utolsó szabadedzésén is a legjobb időt repesztette, előnye azonban már közel sem volt olyan jelentős, mint pénteken.

Az energiaitalosok fenegyerek – aki akár már vasárnap minden idők legfiatalabb háromszoros világbajnoka lehet – a hajrában, középkemény abroncsokon futotta meg 1:36,490-es idejét, amivel megcsípte az elsőséget. Amikor az élre ugrott, a német több mint 1 másodpercet vert a keményebb gumikon mindenkinél gyorsabb McLaren-párosra, de a wokingi duó tagjai közül Hamiltonnak jól sikerült a végjáték: a középkemény gumikon a brit 1:36,748-as időt futott, amivel 2 és fél tizednyire közelítette meg Vettelt és sikerült a 3. pozícióba visszaszorítania a Williams versenyzőjét, Pastor Maldonadót

Sebastian Vettel
Red Bull

Fernando Alonsónak a 4. pozíciót sikerült megcsípnie: a Ferrari vb-aspiránsa – aki 10 egységgel van lemaradva Vetteltől – az edzés első felét azzal töltötte, hogy bekoptassa a kemény keverékű Pirelliket az időmérőre, így érdemi köridőt nem is produkált ezeken az abroncsokon, a német eredményénél közel 7 tizeddel lassabb körét a hajrára tartogatta. Bár a spanyol a nyitónapi edzések után dicsérte a Ferrari fejlesztéseit, elismerte: a 3. rajtkocka a legjobb, amiben reménykedhet.

„A Red Bull nagyon gyors” – mondta a vörösök zászlóvivője. „Általáben minden edzésen megcsípik az első két helyet, aztán az időmérőn is, s ha a futamon nem történik semmi rendkívüli, akkor azon is. Előfordul azonban, hogy a versenyen váratlan dolgok történnek. Nyomást kell gyakorolnunk rájuk, ki kell használnunk a lehetőségeinket és minden egyes körben harcolnunk kell.”

A spanyolt Nico Rosberg követte az eredménylistán a Mercedesszel, aki a vb-esélyesek csapattársait, Felipe Massát és Mark Webbert utasította maga mögé. A felső ház Sergio Perez révén egy Sauberrel, valamint Nico Hülkenberg Force Indiájával és Jenson Button révén egy McLarennel egészült ki. Perez a gyakorlás egyik fontos incidensének főszereplője volt: a mexikói a 7-es kanyarnál Charles Pic Marussiáját próbálta előzni, aminek koccanás lett a vége. Az eset miatt mindkét versenyzőt beidézte a versenybíróság: kétségkívül Perez veszíthet többet, akinek már van két figyelmeztetése, a harmadik után pedig tíz rajtpozíciós büntetés jár.

Nem alakult túl jól a Lotusok edzése sem: Romain Grosjean egy váltóhiba miatt idejekorán befejezte a tréningezést és csak a 17. időt jegyezte, míg az Abu Dhabiban győztes Kimi Räikkönen a Mercedes-veterán Michael Schumacher mögött, a 12. pozícióban végzett.

Jean-Eric Vergne, a Toro Rosso újonca a pálya szélén befejezte be a gyakorlást a faenzai konstrukció első felfüggesztését törése miatt, azonban így is a sereghajtók ligájának tagjai előtt tudott maradni. Ott egyébként Marussia-siker született, Timo Glock ugyanis elintézte a Caterhameket, amelyek a konstruktőri tabella 10. pozíciójának visszafoglalására hajtanak.

A harmadik szabadedzés végeredménye:

1.

Sebastian Vettel

Red Bull Racing-Renault

1:36.490

 

18 kör

2.

Lewis Hamilton

McLaren-Mercedes

1:36.748

+ 0.258

20

3.

Pastor Maldonado

Williams-Renault

1:37.001

+ 0.511

21

4.

Fernando Alonso

Ferrari

1:37.180

+ 0.690

21

5.

Nico Rosberg

Mercedes

1:37.247

+ 0.757

24

6.

Felipe Massa

Ferrari

1:37.262

+ 0.772

27

7.

Mark Webber

Red Bull Racing-Renault

1:37.298

+ 0.808

18

8.

Sergio Perez

Sauber-Ferrari

1:37.415

+ 0.925

20

9.

Nico Hulkenberg

Force India-Mercedes

1:37.495

+ 1.005

20

10.

Jenson Button

McLaren-Mercedes

1:37.538

+ 1.048

20

11.

Bruno Senna

Williams-Renault

1:37.569

+ 1.079

21

12.

Michael Schumacher

Mercedes

1:37.760

+ 1.270

21

13.

Kimi Räikkönen

Lotus-Renault

1:37.765

+ 1.275

26

14.

Kamui Kobayashi

Sauber-Ferrari

1:37.953

+ 1.463

23

15.

Daniel Ricciardo

STR-Ferrari

1:38.547

+ 2.057

23

16.

Paul di Resta

Force India-Mercedes

1:38.653

+ 2.163

22

17.

Romain Grosjean

Lotus-Renault

1:38.753

+ 2.263

11

18.

Jean-Eric Vergne

STR-Ferrari

1:39.689

+ 3.199

12

19.

Timo Glock

Marussia-Cosworth

1:40.407

+ 3.917

23

20.

Vitaly Petrov

Caterham-Renault

1:40.753

+ 4.263

19

21.

Heikki Kovalainen

Caterham-Renault

1:41.011

+ 4.521

19

22.

Charles Pic

Marussia-Cosworth

1:41.466

+ 4.976

19

23.

Pedro de la Rosa

HRT-Cosworth

1:43.563

+ 7.073

21

24.

Narain Karthikeyan

HRT-Cosworth

1:44.043

+ 7.553

23

párizsi olimpia 2024
Kult Balla István, Németh Róbert 2024. november. 30. 20:00

„Ez az első olyan lemezanyag, aminek az írása közben józan voltam” – Analog Balaton-interjú

„A leszaromság is abból jöhet, hogy csináljuk, amit szeretünk, és nem kell magunkat megerőltetni” – írja le a nemrég Repedés című albummal jelentkező Analog Balaton a hozzáállásukat a világhoz. Szomorú-e a mai popzene? Milyen volt a tagok – Zsuffa Aba és Vörös Ákos – híres Kinizsi utcai albérlete? Miben más józanul dalokat írni, mint a korábbi gyakorlat? Interjú.