Újabb edzés, újabb Vettel-elsőség: a forgatókönyv az Amerikai Nagydíj harmadik gyakorlásán sem változott, azonban a Red Bull vb-éllovasának előnye jelentősen megcsappant a nyitónaphoz képest. A német 2 és fél tizeddel volt gyorsabb a McLaren menőjénél, Lewis Hamiltonnál, míg egyetlen bajnoki ellenfele, Fernando Alonso a 4. helyre tudott felkapaszkodni.
Tovább dominál Austinban a Red Bull vb-éllovas címvédője, Sebastian Vettel: a nyitónapot elképesztő fölénnyel uraló német az Amerikai Nagydíj utolsó szabadedzésén is a legjobb időt repesztette, előnye azonban már közel sem volt olyan jelentős, mint pénteken.
Az energiaitalosok fenegyerek – aki akár már vasárnap minden idők legfiatalabb háromszoros világbajnoka lehet – a hajrában, középkemény abroncsokon futotta meg 1:36,490-es idejét, amivel megcsípte az elsőséget. Amikor az élre ugrott, a német több mint 1 másodpercet vert a keményebb gumikon mindenkinél gyorsabb McLaren-párosra, de a wokingi duó tagjai közül Hamiltonnak jól sikerült a végjáték: a középkemény gumikon a brit 1:36,748-as időt futott, amivel 2 és fél tizednyire közelítette meg Vettelt és sikerült a 3. pozícióba visszaszorítania a Williams versenyzőjét, Pastor Maldonadót
Fernando Alonsónak a 4. pozíciót sikerült megcsípnie: a Ferrari vb-aspiránsa – aki 10 egységgel van lemaradva Vetteltől – az edzés első felét azzal töltötte, hogy bekoptassa a kemény keverékű Pirelliket az időmérőre, így érdemi köridőt nem is produkált ezeken az abroncsokon, a német eredményénél közel 7 tizeddel lassabb körét a hajrára tartogatta. Bár a spanyol a nyitónapi edzések után dicsérte a Ferrari fejlesztéseit, elismerte: a 3. rajtkocka a legjobb, amiben reménykedhet.
„A Red Bull nagyon gyors” – mondta a vörösök zászlóvivője. „Általáben minden edzésen megcsípik az első két helyet, aztán az időmérőn is, s ha a futamon nem történik semmi rendkívüli, akkor azon is. Előfordul azonban, hogy a versenyen váratlan dolgok történnek. Nyomást kell gyakorolnunk rájuk, ki kell használnunk a lehetőségeinket és minden egyes körben harcolnunk kell.”
A spanyolt Nico Rosberg követte az eredménylistán a Mercedesszel, aki a vb-esélyesek csapattársait, Felipe Massát és Mark Webbert utasította maga mögé. A felső ház Sergio Perez révén egy Sauberrel, valamint Nico Hülkenberg Force Indiájával és Jenson Button révén egy McLarennel egészült ki. Perez a gyakorlás egyik fontos incidensének főszereplője volt: a mexikói a 7-es kanyarnál Charles Pic Marussiáját próbálta előzni, aminek koccanás lett a vége. Az eset miatt mindkét versenyzőt beidézte a versenybíróság: kétségkívül Perez veszíthet többet, akinek már van két figyelmeztetése, a harmadik után pedig tíz rajtpozíciós büntetés jár.
Nem alakult túl jól a Lotusok edzése sem: Romain Grosjean egy váltóhiba miatt idejekorán befejezte a tréningezést és csak a 17. időt jegyezte, míg az Abu Dhabiban győztes Kimi Räikkönen a Mercedes-veterán Michael Schumacher mögött, a 12. pozícióban végzett.
Jean-Eric Vergne, a Toro Rosso újonca a pálya szélén befejezte be a gyakorlást a faenzai konstrukció első felfüggesztését törése miatt, azonban így is a sereghajtók ligájának tagjai előtt tudott maradni. Ott egyébként Marussia-siker született, Timo Glock ugyanis elintézte a Caterhameket, amelyek a konstruktőri tabella 10. pozíciójának visszafoglalására hajtanak.
A harmadik szabadedzés végeredménye:
1. | Sebastian Vettel | Red Bull Racing-Renault | 1:36.490 |
| 18 kör |
2. | Lewis Hamilton | McLaren-Mercedes | 1:36.748 | + 0.258 | 20 |
3. | Pastor Maldonado | Williams-Renault | 1:37.001 | + 0.511 | 21 |
4. | Fernando Alonso | Ferrari | 1:37.180 | + 0.690 | 21 |
5. | Nico Rosberg | Mercedes | 1:37.247 | + 0.757 | 24 |
6. | Felipe Massa | Ferrari | 1:37.262 | + 0.772 | 27 |
7. | Mark Webber | Red Bull Racing-Renault | 1:37.298 | + 0.808 | 18 |
8. | Sergio Perez | Sauber-Ferrari | 1:37.415 | + 0.925 | 20 |
9. | Nico Hulkenberg | Force India-Mercedes | 1:37.495 | + 1.005 | 20 |
10. | Jenson Button | McLaren-Mercedes | 1:37.538 | + 1.048 | 20 |
11. | Bruno Senna | Williams-Renault | 1:37.569 | + 1.079 | 21 |
12. | Michael Schumacher | Mercedes | 1:37.760 | + 1.270 | 21 |
13. | Kimi Räikkönen | Lotus-Renault | 1:37.765 | + 1.275 | 26 |
14. | Kamui Kobayashi | Sauber-Ferrari | 1:37.953 | + 1.463 | 23 |
15. | Daniel Ricciardo | STR-Ferrari | 1:38.547 | + 2.057 | 23 |
16. | Paul di Resta | Force India-Mercedes | 1:38.653 | + 2.163 | 22 |
17. | Romain Grosjean | Lotus-Renault | 1:38.753 | + 2.263 | 11 |
18. | Jean-Eric Vergne | STR-Ferrari | 1:39.689 | + 3.199 | 12 |
19. | Timo Glock | Marussia-Cosworth | 1:40.407 | + 3.917 | 23 |
20. | Vitaly Petrov | Caterham-Renault | 1:40.753 | + 4.263 | 19 |
21. | Heikki Kovalainen | Caterham-Renault | 1:41.011 | + 4.521 | 19 |
22. | Charles Pic | Marussia-Cosworth | 1:41.466 | + 4.976 | 19 |
23. | Pedro de la Rosa | HRT-Cosworth | 1:43.563 | + 7.073 | 21 |
24. | Narain Karthikeyan | HRT-Cosworth | 1:44.043 | + 7.553 | 23 |
Kézilabda-Eb: a revánson túl is sok múlhat a magyar-svéd meccs végeredményén
Fontos meccset játszik este hattól a magyar női kézilabda-válogatott az Európa-bajnokságon: ha sikerül legyőznie a svéd csapatot, jó esélye van a legjobb négy közé jutni.