Az első komolyabb tesztek szerint óriási különbség van a Pirelli idei, és a már tesztelt 2012-es gumijai között, elsősorban a lágy gumikra vonatkozóan, melyek megbízhatóbbak lettek.
A Pirelli 2011-es gumijait szezon közben számos kritika érte, a Forma-1-es pilóták leginkább a gyors kopás miatt panaszkodtak. A gumistratégiák emiatt idén annyira felértékelődtek, hogy egyes vélemények szerint a csapatok már az időmérő edzést is ennek rendelték alá.
A sorozat gumiszállítója ezért már régóta kísérletezik azzal, hogy az összetétel megváltozatásával megbízhatóbb abroncsokat tudjon készíteni, különös tekintettel a lágy gumira, mellyel a legtöbb probléma volt menet közben. Az első tesztek sikeresnek bizonyultak.
"Meglepett, hogy az ideivel összehasonlítva mennyire más a Pirelli 2012-es prototípusa - összegezte tapasztalatait Robert Wickens, aki 77 kört teljesített Abu-Dzabiban, a fiatal pilóták tesztjén. - Sokat és sok üzemanyaggal mentem, és nap végén egy kiegyensúlyozott húsz kört tudtam menni a pályán a lágy gumikkal. Úgy gondolom, ez jó jel a jövő szezonra nézve."
"Ez volt az első alkalom, hogy ilyen hosszú ideig bírták az új abroncsok, és azt hiszem, tényleg kezdem érteni a gumikat. Örülök, hogy ilyen jó időeredményeket tudtam elérni. Harmadik lettem, ami nagyon is biztató" - tette hozzá a 22 éves kanadai pilóta, aki tesztpilóta, de szabadedzésen már élesben is ült a Virgin autójában.
Kézilabda-Eb: a revánson túl is sok múlhat a magyar-svéd meccs végeredményén
Fontos meccset játszik este hattól a magyar női kézilabda-válogatott az Európa-bajnokságon: ha sikerül legyőznie a svéd csapatot, jó esélye van a legjobb négy közé jutni.