A Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) betiltotta az állítható hátsó szárnyak használatát a hétvégi Belga Nagydíj versenypályájának legveszélyesebb szakaszán.
A Spa Francorchamps-i pálya Eau Rouge nevű, egyik legsimább szakaszán a versenyzők gyakran 290-300 km/órás sebességgel söpörnek végig. Az előzéseknél használt DRS-rendszer aktiválása a FIA megítélése szerint itt veszélyes lenne, mert nemcsak a sebességet növelné, de ezzel párhuzamosan a tapadást is csökkentené, ezzel pedig gyarapítaná a balesetek kockázatát.
Az Eau Rouge hivatalosan egy balkanyar, amely egy lejtő és egy emelkedő egyenes szakaszt köt össze a névadó patak fölött. A pilóták a lejtőn nagyon felgyorsítanak, mert például az időmérő edzéseken sok időt elveszíthetnek, ha az emelkedő előtt hibáznak.
A DRS-rendszer eredetileg az előzések segítésére készült, amit csak a versenypálya egy előre meghatározott szakaszán lehet aktiválni. Ezt az egyenes részt a nemzetközi szövetség jelöli ki a futamok előtt. Idén nem először van példa a DRS-rendszer betiltásra, a monacói pálya alagútjára vonatkozóan az FIA ugyanígy járt el.
A mostani döntésben nagy szerepet játszott az is, hogy a tavalyi szezonban a Belga Nagydíjon ugyanitt több pilóta is használta az azóta betiltott, F-csatornaként ismert aerodinamikai fejlesztést, és annak aktiválása közben – akárcsak a DRS esetében – a pilótáknak egyik kezüket le kellett venniük a kormányról.
A hétvégi verseny hivatalos DRS-zónája nem sokkal az Eau Rouge után, a Radillon nevű ellentétes kanyarral kezdődik, és a pálya legnagyobb sebességű egyenes szakaszán, a Kemmelen át a Les Combes nevű sikánig tart. A FIA hétfőn küldte el a csapatoknak a döntésről szóló hivatalos értesítést. A DRS-tiltás nem vonatkozik a szabadedzésekre és az időmérő edzésre, ott ugyanis nem lesz több autó egy helyen.
Kovács Kokó István: Nem baltával rontok be az irodába
Gazdasági és jogi átvilágítást ígért a Magyar Ökölvívó Szakszövetség újonnan megválasztott elnöke, Kovács Kokó István. Atlanta olimpiai bajnoka a rá váró feladatok mellett beszélt arról, mekkora szerepe lehetett a politikának a megválasztásában, miként alakult a viszonya Erdei Zsolttal, miért indul nála hatalmas mínusszal a szövetségi kapitány, és hogy miért ilyen határozott a véleménye Imane Helif ügyéről. Interjú.