Válság van? Akkor ne nyolcszázan dolgozzanak két versenykocsin!
Mark Webber, a Red Bull ausztrál pilótája szerint idén végre megszületik az eddig hiányzó összetartás és közös munka a Forma-1-es csapatok között, ami biztosíthatja a csapatok és a sportág jövőjét.
A KERS szerinte most luxus © AP |
„Mindig meglepett, ha láttam, hogy nyolcszáz ember dolgozik két versenyautón – mondta Webber. – Azt hiszem, itt az idő, hogy ezt kicsit csökkentsük. Úgy gondolom, elérkezett az idő ahhoz, hogy istállók összedolgozzanak és új platformot teremtsenek a közös munkának, hogy így mentsék meg egymást és a sportot."
Az ausztrál pilóta hozzátette, hogy szomorú mérföldköve volt a Forma-1-nek az a pillanat, mikor a Honda bejelentette kiválását a sorozatból. „A Hondának kiemelt helye volt a Forma-1-ben – mondta Webber a még mindig tulajdonost kereső japán csapatról. – Nagyszerű cég és elszomorító, hogy már nincsenek velünk. De minden elismerésem nekik, amiért ilyen egyértelmű és letisztult döntést hoztak."
Webber nem teljesen ért egyet a KERS-rendszer (Kinetic Energy Recovery System) kidolgozásával, elsősorban az ehhez szükséges pénz miatt, ami növeli az istállók kiadásait. „Figyelembe véve azt az összeget, amibe kerül és a tényt, hogy még senki sem tudja, hogyan működik majd a valóságban, a KERS semmiképpen nem illik bele a mostani kiélezett helyzetbe."
A KERS azonban nem csak pénzügyi luxus a válság időszakában, vannak vele más problémál is. „A mezőny egyik legmagasabb és legnehezebb pilótájaként persze én is fogyni szeretnék, de mostani súlyomnál, 75 kilónál egyszerűen nem megy lejjebb. Talán egy kilót még le tudnék adni, de már másfelet sem, ez pedig hatással lesz a teljesítményemre” – világított rá az újítás egy másik árnyoldalára Webber, miszerint nem mindki indul egyenlő esélyekkel az új szabályok szerint.
Kovács Kokó István: Nem baltával rontok be az irodába
Gazdasági és jogi átvilágítást ígért a Magyar Ökölvívó Szakszövetség újonnan megválasztott elnöke, Kovács Kokó István. Atlanta olimpiai bajnoka a rá váró feladatok mellett beszélt arról, mekkora szerepe lehetett a politikának a megválasztásában, miként alakult a viszonya Erdei Zsolttal, miért indul nála hatalmas mínusszal a szövetségi kapitány, és hogy miért ilyen határozott a véleménye Imane Helif ügyéről. Interjú.