A közlemény szerint friss kenyérre, kiflire, zsömlére és egyéb pékárura így összesen 196 milliárd forintot költöttek...
A közlemény szerint friss kenyérre, kiflire, zsömlére és egyéb pékárura így összesen 196 milliárd forintot költöttek a magyarok 2010-ben. Az elemzés szerint a friss kenyér és pékáruk piaca az utóbbi években lassan zsugorodott, s bár kenyérből az idei első félévben öt százalékkal többet vettek az emberek, kifliből és zsemléből újra kevesebbet vásároltunk. Tény azonban, hogy ezek a pékáruk még mindig a tíz leggyakrabban fogyasztott élelmiszer közé tartoznak.
Érdekes az is, hogy az elmúlt 20 évben a pékárupiacon legnagyobb mennyiségi részesedést felmutató fehér kenyér fogyasztása ugyan fokozatosan csökkent, még mindig a leggyakrabban fogyasztott öt élelmiszer közé tartozik.
Sánta Zoltán, a GfK Hungária piacfejlesztési menedzserének elmondása szerint az élelmiszerek közül csak friss húsokra és zöldségre-gyümölcsre költöttek többet a vevők.
A termékeket elsősorban a lakóhely közeli boltokban szerzi be a többség. A tavalyi évben az összes kenyér és pékáru majdnem felét kisboltban, 16 százalékát pedig pékségekben vették meg a vásárlók. A napi vásárlási helyszínek közül a szupermarketekben is nagyobb mennyiség fogyott, ugyanakkor a hipermarketek és a diszkontok ebben a kategóriában a többihez képest kisebb részesedést tudtak elérni - közölte a GfK.