Shake 2012. május. 09. 19:19

Szex vs. mobil - ön melyikről mondana le?

A mobiltelefon manapság annyira beleivódott életünkbe, hogy némelyek hamarabb lemondanának a testi örömökről, mint mobiljukról - derül ki az Ipsos legfrissebb, 24 ország közreműködésével készült nemzetközi Global @dvisor kutatásából.

A közvéleménykutatók által megkérdezettek 22 százaléka, a nők 30 százaléka előbb adná fel a szexet, mint a mobiltelefon használatát. A magyar válaszadók jelentős többsége - 84 százalék - inkább a mobiljáról mondana le, mint a szexről.

Régiónként változik a kép. A latin-amerikaiak és dél-európaiak kevésbé (8-15 százalék) a szerelmet, mint a mobilt adják fel, míg az ázsiai-csendes-óceáni térség lakói - körükben a legelterjedtebb a mobilhasználat - szívesebben (31 százalék) akasztják szögre az előbbi tevékenységet. Az élbolyt a japánok vezetik, 47 százalékuk mondana le a testi örömökről, és csak 53 százalék a mobiltelefon előnyeiről. Hongkongban ugyanez az arány 42-58 százalék, Dél-Koreában 38-62 százalék.

A sort a spanyolok, az argentinok és a brazilok zárják. Utóbbiak esetében csak 8 százalék preferálná mobiltelefonját a szex helyett - derül ki az Ipsos közleményéből.

Címkék
hvg360 Tiszai Balázs 2024. december. 18. 17:45

Úgy felforgatta a dubaji csoki a pisztáciapiacot, hogy a törököknek már a baklavára se telik

A trendi csoki egyik összetevője a pisztáciakrém, a TikTokról indult mánia pedig akkora keresletet korbácsolt neki, hogy az alapjául szolgáló magvak – amúgy épp csökkenőben lévő – ára meredeken nőni kezdett, nem kis részben a török piacon hirtelen megjelent spekulánsoknak köszönhetően. A pisztáciafarmerek örülnek, a török fogyasztók meg csak a fogukat szívják az új lendületet kapó élelmiszer-infláció miatt.