A hatalmas médiazajban a reklámszakemberek olykor provokációval próbálják leküzdeni az érdektelenséget. A következő hirdetések kiverték a biztosítékot, de betiltásuk ellenére is többmilliós nézettséget produkálnak a közösségi csatornákon.
Mivel lehet felkelteni az emberek érdeklődését? És a médiahatóságokét? Nem is kérdés: szexszel és erőszakkal. A legtöbb betiltott reklám a felnőtt tartalom miatt került le a képernyőről. Legalábbis addig, amíg a reklámőrültek egyéb közösségi csatornákat nem találtak a terjesztésükre. Némelyiket a YouTube revizorai is megkísérelték eltávolítani, de a leleményes felhasználóknak hála, újra és újra felbukkannak. Mint például a következő, melyben az alacsony telefonköltségek és a szülők boldogságának összefüggéseit ábrázolták:
Az Xbox 360 konzoljáték népszerűsítését a kreatívok fiúsan oldották meg. A lövöldözéses jelenetet mégsem engedték a nagyközönség elé, pedig se vér, se fegyver nem szerepel a reklámban. Sőt, a végén még egy nagyszerű poént is lelőnek.
A következő paradicsomi sztori feltehetőleg a vallásosoknál verte ki a biztosítékot. Mert mi lett volna, ha Ádám ugyanazt akarja, mint Éva: egy férfit.
A márkák konkurenciaharcában olykor merész ötletekre vetemednek a reklámgyárosok. A Blackberry például utolsó pillantban visszakozott ettől a hirdetéstől, így sosem játszották le. Legalábbis hivatalosan.
Az Apple is látta a szpotot, és a történet nem lenne kerek, ha nem vágott volna vissza.
Az AXE-tól megszoktuk már, hogy szívdöglesztő reklámokkal próbálja elhitetni: elleállhatatlan lesz a férfi, ha kozmetikai termékeit használja. Az alábbival mégis picit messzire mentek:
A gyermekvállalás nem mindig móka és kacagás. A reklámban szereplő apa és "aranyos" kisfia erre a legjobb bizonyíték.
Végül pedig egy reklám, melynek végén mindenki felszisszen. Legfőképp Bill Clinton. A másik főszereplőről is érdemes azonban megemlékezni, aki a vudubabát "kezeli": nem más, mint a Trainspotting című film Spudja, Ewen Bremner.