A magyar filmipar nagy hiányosságokkal küzd a forgatókönyvírás tekintetében - mutatott rá Teszler Tamás, a program...
A magyar filmipar nagy hiányosságokkal küzd a forgatókönyvírás tekintetében - mutatott rá Teszler Tamás, a program szervezője. Mint hozzátette: kevesen űzik hivatásszerűen ezt a szakmát és a képzésnek sincs még igazán kielégítő háttere. Az augusztus 21-22-re tervezett forgatókönyvírói hétvége az Odeon-Lloyd első ilyen jellegű próbálkozása, siker esetén azonban a rendezők szeretnének hagyományt csinálni belőle.
Teszler Tamás az MTI-nek elmondta: nagyon örültek, hogy a Hollywoodban dolgozó Antal Nimród elfogadta a meghívásukat és részt vesz a tanfolyam keretében szervezett kerekasztal-beszélgetésen, mivel a rendező - aki a Kontroll című első nagyjátékfilmjét még Magyarországon készítette el, ám azóta három produkcióját is Hollywoodban jegyezte - mind a magyar, mind az amerikai forgatókönyvírásban járatos.
Szeretnék, ha kötetlen párbeszéd alakulna ki a rendezővel, akitől a tanfolyam résztvevői első kézből tudhatnák meg, hogyan jut el egy forgatókönyv a megvalósításig. A 36 éves rendező a Ragadozók magyar bemutatójára érkezik Budapestre. A 40 millió dollárból forgatott sci-fi akciófilmet július elején kezdték vetíteni az észak-amerikai mozikban. A film több héten át szerepelt a tengerentúli kasszasikerlista tíz legnézettebb produkciója között, és Antal munkáját a kritika is kedvezően fogadta.
A szombaton és vasárnap 10 és 16 óra között zajló, részvételi díjas tanfolyamon résztvevőket Kolozsi László dramaturg-filmkritikus vezeti be az amerikai forgatókönyvírás elméletébe. Az előadásokon az amerikai forgatókönyvíró iskolák alapelveibe és szabályrendszerébe nyernek betekintést a hallgatók. A kurzus arra is kitér, hogyan lehet itthon alkalmazni a külföldi modellt, illetve hogyan lehet az európai és az amerikai forgatókönyvírói hagyományokat úgy összeegyeztetni, hogy mindkét szemlélet értékei megmaradjanak.