Tényleg pornográf az új farmerreklám? - videó
A Calvin Klein ismét kiakasztotta az amerikai tévétársaságokat hirdetésnek szánt kisfilmjével, amelyben egyszerre több modell is félmeztelenül látható félreérthetetlen helyzetben.
Amióta léteznek az internetes videómegosztó oldalak, valahogy elszaporodtak a betiltott reklámfilmek. A hirdetők tudják, hogy az üzenet úgyis célba ér, lehet a videó bármilyen erőszakos vagy erotikus, ha a tévében nem mehet le, majd megnézik a weben. A netes felület ráadásul a szokásos harminc másodpercnél jóval hosszabb lehetőséget biztosít, így feltűntek a “cenzúra nélküli”, illetve “rendezői” változatok is.
Bár Európában keveseket érdekel a Super Bowl, és inkább csak kényelmetlenséget jelent az amerikai focibajnokság döntője, mivel elmaradnak a szokásos sorozatok, a hirdetőknek ez az év nagy lehetősége, hogy rövid idő alatt milliókat érjenek el hihetetlen hatékonysággal. Ilyenkor a tévén lóg az egész Egyesült Államok, minden másodperc több millió dollárba kerül, érthető, hogy az összes cég igyekszik valami nagy dobást bevetni.
Az NBC, amely a focidöntő közvetítésének jogait birtokolja, már a sokadik reklámfilmet utasítja vissza különböző okok miatt. Elküldték például a katolikusokat, akik Obama arcát akarták felhasználni egy abortuszellenes hirdetéshez és kidobták a PETA nevű állatvédő szervezet túlfűtött videóját is, amelyben a modellek különböző zöldségek segítségével részesítik magukat örömökben. Azóta természetesen már egymillió felett jár mindkét filmecske nézettsége a videómegosztón, ami elmarad ugyan a tévés adatoktól, viszont pénzbe sem került a sugárzása. A szakértők szerint egyébként mindkét szervezet pusztán csak a botrány kedvéért jelentkezett hirdetőként, valójában eszük ágában sem volt dollármilliókat költeni egyetlen félperces spot sugárzására.
A Calvin Kleinnek már van tapasztalata a betiltott hirdetések területén, legutóbb az Eva Mendes színésznő főszereplésével készült Obsession parfümreklám sugárzását tagadta meg minden amerikai csatorna, mivel a videóban néhány másodperc töredékéig látszott a színésznő mellbimbójának széle. Legújabb, farmert népszerűsítő kisfilmjükben a CK kreatívjai ennél jóval messzebb mentek, úgyhogy biztosak lehettek a visszautasításban. A videón ugyanis nem csak egy nő félmeztelen, hanem kettő, akik egy férfi modellel közösen simogatják egymást a szenvedélyes beállításokban.
A filmet a szélsőségesen gátlástalan képeiről híres Steven Miesel készítette, aki annyira forró témákat dolgoz fel divatfotókon (például terrorfenyegetettség, plasztikai sebészet, leszbikus szerelem), hogy az esetek többségében csak az olasz Vogue vállalja a sorozatait. Az amerikai hatóságok szerint a Calvin Klein reklám természetesen pornográf, bár néhány internetes hozzászóló szerint már inkább unalmas és kiszámítható, hogy a cég folyton ugyanazzal az eszközzel próbálja felhívni a figyelmet termékeire. Európában viszont, valószínűleg az esti műsorsávban ugyan, de változtatás nélkül leadják az USA-ban betiltott hirdetést.