2007. szeptember. 14. 08:29 hvg.hu Utolsó frissítés: 2007. szeptember. 14. 08:21 Shake

Durva szexista hirdetéssel sokkol egy ismert amerikai divattervező

Tom Ford mondhatni érdekes ember. Saját bevallása szerint nem különösebben tehetséges divattervező, ráadásul eredetileg építésznek tanult, mégis két csőd előtt álló divatházat is világsikerre vitt. Most pedig saját brandjének bevezetésénél messzebbre megy a szexualitás figyelemfelkeltő felhasználásával, mint korábban bárki.

Az illat öltöztet - a botrányos reklámfotók közül az egyik
© tomford.com
Ford karrierjét állítólag nem létező tehetsége helyett szorgalmának és energiájának tulajdonítja, összesen napi két-három órát alszik és még olyankor is papírt, tollat tart az ágya mellett, hogy lejegyezhesse ötleteit. Azokat az ötleteket, amelyek szerinte pusztán azért futnak be rendre, mert találkoznak a közízléssel. A szerénykedés ellenére a dolog valószínűleg ennyire nem egyszerű, Ford számos olyan tervezői döntést hozott, amelyek komoly kockázatot jelentettek, valódi újdonságként hatottak esetleges retro jellegük ellenére és nem lehetett előre tudni, hogy a fogyasztók igényeinek is megfelelnek majd.

A Gucci és az Yves Saint Laurent vezetése után Ford saját divatházat hozott létre Amerikában, ahonnan elindult meghódítani az óhazát. A Tom Ford brand először napszemüvegekkel jelentkezett, majd a parfümök következtetk, az eladások minden elvárást túlszárnyaltak, számos híresség nyilvánította ki szavaival vagy csak a termék viselésével, mennyire kedveli az új Ford holmikat.

A napszemüvegek és illatok hirdetési kampányai a tervezőtől megszokott igényességgel és stílussal készültek, de eddig nem különböztek túlságosan a többi hasonló reklámtól. Az új Tom Ford For Men parfüm, amely az első a divatház férfiaknak szóló illatai közül, azonban jócskán belecsapott a lecsóba.

A képeket a botrányos fotóiról híres, többet által perverznek tartott Terry Richardson készítette és bizton állíthatjuk, megfelelnek a fotós hírének. A leghatásosabban Tom Ford hivatalos weboldalán érvényesülnek, ahol látható az a változat is, amely a magazinokban valószínűleg nem fog megjelenni és amely kiverte a biztosítékot még a bloggerek nagy részénél is. A kampány témája a meztelen női test és a parfümös üveg kettőse, a legkeményebb képen a butella a modell szemérmét takarja. Valamennyire.

Ebben az esetben egyébként Tom Ford nem mondhatja, hogy a saját ízlése és a közízlés találkozásáról van szó, egyrészt, mert különösen Amerikában sokak számára lesz túlzás a fotósorozat, másrészt pedig a rendkívül szexuális és kissé agresszív képek stílusa Fordhoz legfeljebb esztétikai alapon állhat közel. A tervező ugyanis nagyon sok éve él együtt Richard Buckley újságíróval.

Kádár Mónika