2007. július. 26. 12:04 hvg.hu Utolsó frissítés: 2007. július. 26. 12:06 Shake

Megtéveszt a L'Oréal – mert megérdemeljük?

A szépségipari cég valótlanságot állítva hirdette szempillafestékeit.

„Akár hatvan százalékkal hosszabb szempillák” egy „teleszkópikus” szempilla spirál segítségével, ígéri Penelope Cruz a L'Oréal hirdetéseiben. Mert megérdemeljük.

Egy szemfüles brit tévénéző azonban kiszúrta, hogy a színésznő a reklámban műszempillákat visel és hirdetési piacot felügyelő Advertising Standards Authority-hoz (ASA) fordult panaszával. A fogyasztók félrevezetésével vádolta a gyártót, hiszen azt a hatást, amelyet a filmben produkálnak, a L'Oréal termékével lehetetlen elérni. Az ASA megvizsgálta a bejelentést, és igazat adott a felháborodott ügyfélnek.

„Arra jutottunk, hogy mivel a hirdetés nem tartalmaz arra utaló kiegészítést, miszerint Penelope Cruz műszempillákat visel természetes szempillái kiegészítéseként, és mivel nem tette egyértelművé, hogy az ígért hosszabbodás a szempillákon nem mérhető, a reklám félrevezetőnek bizonyulhat” - állapította meg a testület.

Az ASA arra kötelezte a L'Orealt, hogy a jövőben helyezzen el magyarázó szöveget azon hirdetéseiben, amelyekben a modell műszempillákat visel, és tegye nyilvánvalóvá, hogy a „hatvan százalékkal hosszabb” kitétel nem a szempillák valós hosszúságára utal.

A L'Oreal azzal védekezett, hogy „általános iparági gyakorlat” mesterséges szempillákat használni a megfelelő hatás elérése érdekében. A vállalat megígérte, hogy jövőbeni kampányai során betartja az ASA rendelkezését.

A L'Oreal idén nyáron már másodszorra kerül bajba. Júniusban Franciaországban rasszizmussal vádolták meg a Garnier-t, amely a vállalatcsoport tagja, és a bíróság 20 ezer eurós büntetést szabott ki. A Garnier hoszteszeket keresett egy bolti Fructis kampányhoz és már a hirdetésben hangsúlyozta, hogy lehetőleg fehér bőrű lányokra vágynak,  a casting során pedig mereven elzárkóztak a színes bőrű jelöltek alkalmazásától, még megjegyzéseket is tettek származásukra.

Kádár Mónika